طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره شناخت ابعاد جنبش های اجتماعی معاصر و انقلابات مهم در جهان
2 هدف کلی ارزیابی واقعگرایانه از مواجهه با مولفه های زیستی در جهان متحول شده کنونی
3 شایستگی های پایه آگاهی نسبت به مفاهیم اساسی جنبش های اجتماعی و انقلاب ها در جهان
4 اهداف یادگیری ارزش طرح صحیح درست پرسش ها یا مواجهه دقیق با آنها بیش از ارزش پاسخ به آن ها می باشد به ویژه سوال هایی که راه را بر مسیر های جدید در اندیشه ورزی بازنماید. در باب جنبش های اجتماعی جدید و انقلابات در سطح جهان بیش از پاسخ های شتابزده و اقناعی می بایست به طرح پرسش های درست و دقیق نیاز داریم. سوال هایی که ابعاد معرفت شناختی جدیدی را چون چشمه ای جوشان جاری سازند.
5 روش تدریس روش تدریس دیالکتیکی - مباحثه ای، و مشارکت میان دانشجو و استاد در طول ترم خواهد بود
6 وظایف دانشجو مطالعه مباحث عنوان شده در طول کلاس و در پایان هر جلسه استاد به فراخور مطالب گفته شده سوالی را طرح خواهد کرد که دانشجویان موظفند تا جلسه بعد نسبت به سوال مطرح شده پاسخ های استدلالی خود را تهیه نموده و آن را در کلاس به مباحثه بگذارند
7 منبع منابع امتحانی به شرح زیر خواهد بود 1- جنبش های اجتماعی جدید و جامعه مدنی 2- کتاب جنبش اجتماعی چیست؟ 3-درآمدئی نظری بر جنبش های اجتماعی
8 نحوه ارزشیابی نحوه ارزشیابی: مشارکت در طول ترم: 2 نمره؛ میان ترم: 8نمره؛ پایان ترم: 10 نمره