| 1 |
مقدمهای بر پیشگیری از آسیبهای ورزشی: اهمیت و ضرورت-درک اهمیت پیشگیری از آسیبهای ورزشی |
|
| 2 |
ملاحظات اخلاقی در پژوهشهای زیستپزشکی- دستورالعمل ها و راهنماهای اخلاق در پژوهش های علوم ورزشی |
|
| 3 |
شاخصهای کلیدی مطالعات همه گیرشناسی (اپیدمیولوژی)-یادگیری شاخصهای اپیدمیولوژی (میزان بروز، شیوع، نسبت خطر)؛ تجزیه و تحلیل الگوهای آسیب. |
|
| 4 |
مدلهای بررسی عوامل خطرزای درونی و بیرونی در آسیبهای ورزشی- شناسایی عوامل خطر با استفاده از مدلهای ارزیابی خطر (مثل شبکه تعیینکننده -عنکبوتی، مدل Tripp، ماتریس Haddon). |
|
| 5 |
بررسی ابزارهای غربالگری جهت شناسایی عوامل خطر آسیب (ارزیابیهای فیزیولوژیکی، عملکردی و روانشناختی) |
|
| 6 |
آشنایی با اصول علمی طراحی پروتکلهای پیشگیری از آسیبهای ورزشی اندام فوقانی (بخش اول)- تمرکز بر راهبردهای پیشگیری از آسیب های ورزشی مبتنی بر شواهد. |
|
| 7 |
آشنایی با اصول علمی طراحی پروتکلهای پیشگیری از آسیبهای ورزشی اندام فوقانی (بخش دوم)- تمرکز بر راهبردهای پیشگیری از آسیب های ورزشی مبتنی بر شواهد. |
|
| 8 |
آشنایی با اصول علمی طراحی پروتکلهای پیشگیری از آسیبهای ورزشی گردن- تمرکز بر راهبردهای پیشگیری از آسیب های ورزشی مبتنی بر شواهد. |
|
| 9 |
آزمون میان ترم |
|
| 10 |
پروتکلهای پیشگیری از آسیبهای ستون فقرات و تنه (بخش اول)-بررسی آسیبهای ورزشی ستون فقرات/تنه؛ معرفی پروتکل های تمرینی تقویتی عضلات ثبات دهنده مرکزی بدن |
|
| 11 |
پروتکلهای پیشگیری از آسیبهای ستون فقرات و تنه (بخش دوم)-بررسی آسیبهای ورزشی ستون فقرات/تنه؛ معرفی پروتکل های تمرینی تقویتی عضلات ثبات دهنده مرکزی بدن |
|
| 12 |
سازمانهای بینالمللی و برنامههای پیشگیری از آسیب (بخش اول)- بررسی سازمانهای جهانی (مثل FIFA, OSRT, ACSM)؛ مرور چارچوبهای پیشگیری از آسیب آنها. |
|
| 13 |
یکپارچهسازی راهبردهای پیشگیری: رویکردهای چندرشتهای-تلفیق پروتکلهای پیشگیری در نواحی مختلف بدن؛ بررسی همکاریهای چندرشتهای (مثل مربیان، فیزیوتراپیستها). |
|
| 14 |
آشنایی با رویکردها و راهبردهای نوین پیشگیری از آسیبهای ورزشی (هوش مصنوعی، حسگرهای پوشیدنی، رباتها و واقعیت مجازی) |
|
| 15 |
پروژه گروهی و بررسی همتایان-اصلاح پروژههای گروهی؛ گنجاندن بازخورد همتایان در برنامههای پیشگیری ازآسیب های ورزشی. |
|
| 16 |
مرور جامع و ارائه پروژه نهایی؛ تأمل در یادگیریهای دوره و جهتگیریهای پژوهشی آینده. |
|