طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره از دروس اصلی دوره دکتر احیاء اکوسیستم
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مفاهیم آمایش سرزمین و ارزیابی محیط زیست، عوامل تخریب محیط زیست، آشنایی دانشجویان با آثار چندجانبه فعالیتهای انسانی بر بخش های مختلف محیط زیست و نحوه ارزیابی آنها، درک تغییرات اکوسیستم ها پس از تخریب
3 شایستگی های پایه آشنایی با علم محیط زیست و ارزیابی محیط زیست و روش های برنامه ریزی مکانی
4 روش تدریس پرسش و پاسخ، بحث گروهی، یادگیری مشارکتی، مبتنی بر پروژه. مرور مطالب عمده جلسه قبل از طریق طرح سوال از دانشجویان و ارائه توضیحات تکمیلی، ارائه مطالب جدید به صورت سخنرانی و مشارکت دادن و تشویق دانشجویان به شرکت در مباحث به همراه استفاده از ویدئو پروژکتور برای نمایش اسلاید ها، تصاویر، نقشه ها و منابع درس
5 وظایف دانشجو حضور مستمر در کلاس درس، مشارکت مستمر در مباحث مطرح شده در کلاس، انجام کامل و به موقع پروژه پایانی و ارائه آن
6 منبع ارزیابی و برنامه ریزی محیط زیست با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی. 1384. مخدوم، م و همکاران. انتشارات دانشگاه تهران. *تصمیم گیری های چند معیاره. اصغرپور، م جباریان امیری، بهمن. 1393. ارزیابی اثرات محیط زیستی، انتشارات دانشگاه تهران. منوری، سید مسعود. 1387. ارزیابی اثرات زیستمحیطی. انتشارات میترا زبردست, ل، یاوری، ا، پریور، پ و ستوده، ا.1394 .مقدمه ای بر اکولوزی سیمای سرزمین با کاربرد در برنامه ریزی محیط زیست. انتشارات آوای قلم. مختاری، ز.، سیاح نیا، ر. (1396). مبانی مطالعه و کمی سازی ساختارسیمای سرزمین به همراه راهنمای *Urban Land Use Planning. 2006. Berke, P. University of Illinois Press. *Land use planning for sustainable development. 2000. Silberstein, J. LEWIS publishers. *Environmental Land Use Planning and Management. 2004. Randolph, J. Island press. Eccleston, C.H. 2011. Environmental Impact Assessment; A Guide to Best Professional Practices. CRC Press Hanna, K. 2015. Environmental Impact Assessment. Oxford press Bell, S. (2012). Landscape: pattern, perception and process. Routledge. Steiner, F. R. (2012). The living landscape: an ecological approach to landscape planning. Island Press. Millspaugh, J., & Thompson, F. R. (Eds.). (2011). Models for planning wildlife conservation in large landscapes. Academic Press. Turner, M. G., Gardner, R. H., O'neill, R. V., Gardner, R. H., & O'Neill, R. V. (2001). Landscape ecology in theory and practice (Vol. 401). New York: Springer. Bogucki, D. J., Bormann, F. H., Box, E. O., Bratton, S. P., Dolan, R., Dunn, C. P., ... & Knight, D. H. (2012). Landscape heterogeneity and disturbance (Vol. 64). Springer Science & Business Media.
7 مواد و امکانات آموزشی استفاده از منابع و مطالعات صورت گرفته در ایران و جهان در زمینه مباحث درس، استفاده از نقشه و تصویر
8 نحوه ارزشیابی مشارکت در مباحث درس، ارائه به صورت سخنرانی، انجام پروژه، آزمون پایان ترم