طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اکوتوریسم Ecotourism این درس جزو دروس تخصصی برای دانشجویان کارشناسی رشته علوم و مهندسی محیط زیست می باشد.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مفهوم اکوتوریسم و جایگاه آن در برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست
3 شایستگی های پایه گذراندن واحد های درسی مناطق حفاظت شده و مشارکت مردمی و محیط زیست به درک بهتر این درس کمک می کند.
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با اصول عمده اکوتورسیم و نقش آن در امر حفاظت، افزایش آگاهی و مهارت دانشجویان در کابرد مفاهیم اکوتوریسم در برنامه ریزی مناطق تحت حفاظت، افزایش درک دانشجویان در مورد اثرات مختلف اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی مرتبط با اکوتوریسم.
5 روش تدریس پرسش و پاسخ، بحث گروهی، یادگیری مشارکتی، حل تمرین و پروژه، مرور مطالب عمده جلسه قبل از طریق طرح سوال از دانشجویان و ارائه توضیحات تکمیلی، ارائه مطالب جدید به صورت سخنرانی و مشارکت دادن و تشویق دانشجویان به شرکت در مباحث.
6 وظایف دانشجو مشارکت مستمر در مباحث مطرح شده در کلاس، انجام کامل و به موقع تکالیف کلاسی.
7 مواد و امکانات آموزشی استفاده از منابع و مطالعات صورت گرفته در ایران و جهان در زمینه مباحث درس.
8 نحوه ارزشیابی پاسخ دادن به پرسش های مورد تحقیق طرح شده در هر جلسه، آزمون میان ترم، ارزشیابی مستمر، آزمون پایان ترم.
9 منبع اولادی قادیکلایی، جعفر. 1395. مقدمه ای بر طبیعت گردی. انتشارات دانشگاه مازندران. سقایی، مهدی و پاپلی‌یزدی، محمدحسین . 1393. گردشگری (ماهیت و مفاهیم). انتشارات سمت. احسانی، افسانه. 1395. اکوتوریسم؛ راهی برای گردشگری پایدار. انتشارات مهکامه نادعلی‌پور، زهرا و همکاران. 1394 .مطالعات گردشگری. سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی Higham, J. (2007). Critical Issues in Ecotourism: Understanding a complex tourism phenomenon. ELSEVIER publication. Fennell, D. A. (2020). Ecotourism. Routledge. Bricker, K. S., & Kerstetter, D. L. (Eds.). (2020). Effecting Positive Change Through Ecotourism: The Future We Want. Routledge.