طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره برنامه ریزی سیمای سرزمین
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مفاهیم بوم شناسی سیمای سرزمین و برنامه ریزی سیمای سرزمین و درک کاربرد آنها در برنامه ریزی و مدیریت سیمای سرزمین/محیط زیست
3 شایستگی های پایه گذراندن واحدهای درسی بوم شناسی سیمای سرزمین و آمایش سرزمین
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با مفاهیم بوم شناسی سیمای سرزمین و برنامه ریزی سیمای سرزمین و درک کاربرد آنها در برنامه ریزی و مدیریت سیمای سرزمین/محیط زیست
5 روش تدریس پرسش و پاسخ، بحث گروهی، یادگیری مشارکتی، حل تمرین و پروژه، مرور مطالب عمده جلسه قبل از طریق طرح سوال از دانشجویان و ارائه توضیحات تکمیلی، ارائه مطالب جدید به صورت سخنرانی و مشارکت دادن و تشویق دانشجویان به شرکت در مباحث
6 وظایف دانشجو مشارکت مستمر در مباحث مطرح شده در کلاس، انجام کامل و به موقع تکالیف کلاسی.
7 منبع زبردست, ل، یاوری، ا، پریور، پ و ستوده، ا.1394 .مقدمه ای بر اکولوزی سیمای سرزمین با کاربرد در برنامه ریزی محیط زیست. انتشارات آوای قلم. مختاری، ز.، سیاح نیا، ر. (1396). مبانی مطالعه و کمی سازی ساختارسیمای سرزمین به همراه راهنمای FRAGSTATS ، آوای قلم. Bell, S. (2012). Landscape: pattern, perception and process. Routledge. Steiner, F. R. (2012). The living landscape: an ecological approach to landscape planning. Island Press. Millspaugh, J., & Thompson, F. R. (Eds.). (2011). Models for planning wildlife conservation in large landscapes. Academic Press. Turner, M. G., Gardner, R. H., O'neill, R. V., Gardner, R. H., & O'Neill, R. V. (2001). Landscape ecology in theory and practice (Vol. 401). New York: Springer. Bogucki, D. J., Bormann, F. H., Box, E. O., Bratton, S. P., Dolan, R., Dunn, C. P., ... & Knight, D. H. (2012). Landscape heterogeneity and disturbance (Vol. 64). Springer Science & Business Media.
8 مواد و امکانات آموزشی استفاده از منابع و مطالعات صورت گرفته در ایران و جهان در زمینه مباحث درس، استفاده از نقشه و تصویر
9 نحوه ارزشیابی پاسخ دادن به پرسش های مورد تحقیق طرح شده در هر جلسه، آزمون میان ترم، ارزشیابی مستمر، آزمون پایان ترم