# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | برنامه ریزی سیمای سرزمین |
2 | هدف کلی | آشنایی دانشجویان با مفاهیم بوم شناسی سیمای سرزمین و برنامه ریزی سیمای سرزمین و درک کاربرد آنها در برنامه ریزی و مدیریت سیمای سرزمین/محیط زیست |
3 | شایستگی های پایه | گذراندن واحدهای درسی بوم شناسی سیمای سرزمین و آمایش سرزمین |
4 | اهداف یادگیری | آشنایی دانشجویان با مفاهیم بوم شناسی سیمای سرزمین و برنامه ریزی سیمای سرزمین و درک کاربرد آنها در برنامه ریزی و مدیریت سیمای سرزمین/محیط زیست |
5 | روش تدریس | پرسش و پاسخ، بحث گروهی، یادگیری مشارکتی، حل تمرین و پروژه، مرور مطالب عمده جلسه قبل از طریق طرح سوال از دانشجویان و ارائه توضیحات تکمیلی، ارائه مطالب جدید به صورت سخنرانی و مشارکت دادن و تشویق دانشجویان به شرکت در مباحث |
6 | وظایف دانشجو | مشارکت مستمر در مباحث مطرح شده در کلاس، انجام کامل و به موقع تکالیف کلاسی. |
7 | منبع | زبردست, ل، یاوری، ا، پریور، پ و ستوده، ا.1394 .مقدمه ای بر اکولوزی سیمای سرزمین با کاربرد در برنامه ریزی محیط زیست. انتشارات آوای قلم. مختاری، ز.، سیاح نیا، ر. (1396). مبانی مطالعه و کمی سازی ساختارسیمای سرزمین به همراه راهنمای FRAGSTATS ، آوای قلم. Bell, S. (2012). Landscape: pattern, perception and process. Routledge. Steiner, F. R. (2012). The living landscape: an ecological approach to landscape planning. Island Press. Millspaugh, J., & Thompson, F. R. (Eds.). (2011). Models for planning wildlife conservation in large landscapes. Academic Press. Turner, M. G., Gardner, R. H., O'neill, R. V., Gardner, R. H., & O'Neill, R. V. (2001). Landscape ecology in theory and practice (Vol. 401). New York: Springer. Bogucki, D. J., Bormann, F. H., Box, E. O., Bratton, S. P., Dolan, R., Dunn, C. P., ... & Knight, D. H. (2012). Landscape heterogeneity and disturbance (Vol. 64). Springer Science & Business Media. |
8 | مواد و امکانات آموزشی | استفاده از منابع و مطالعات صورت گرفته در ایران و جهان در زمینه مباحث درس، استفاده از نقشه و تصویر |
9 | نحوه ارزشیابی | پاسخ دادن به پرسش های مورد تحقیق طرح شده در هر جلسه، آزمون میان ترم، ارزشیابی مستمر، آزمون پایان ترم |