1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس برنامه ریزی روستایی درایران دو واحد نظری است و از دروس تخصصی است که پیش نیاز آن چغرافیای روستایی ایران است و به آموش تکمیلی و سمینار نیاز دارد. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی آشنایی با سابقه و سیر تحول برنامه ریزی، انواع طرح ها وپروژه های توسعه روستایی, نظام برنامه ریزی و ارزشیابی برنامه ها و طرح های توسعه روستایی درایران |
3 |
شایستگی های پایه |
شناسایی امکانات و منابع و مسائل و محدودیت های توسعه روستایی و معرفی برنامه هاو ارزیابی طرح های توسعه روستایی که از گذشته تا کنون برای توسعه روستایی در ایران انجام گرفته |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شاخص های توسعه روستایی درایران ، شناخت سابقه برنامه ریزی توسعه روستایی درایران، ارزشیابی طرح ها و برنامه های انجام گرفته در راستای توسعه روستایی |
5 |
روش تدریس |
روش مشارکتی با دانشویان و شرکت آنان در بحث ها |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه انجام تکالیف محوله حضور فعال سرکلاس و شرکت در بحث های سرکلاس |
7 |
منبع |
1- رضوانی، محمدرضا (1391) برنامه ریزی توسعه روستایی درایران، چاپ ششم، انتشارات قومس، ایران
2- مطیعی لنگرودی سیدحسن( 1385) برنامه ریزی روستایی با تاکید برایران، انتشارات جهاد دانشگاهی، مشهد
3- اصغری سر اسکانرود، صالح (1391) برنامه ریزی توسعه روستایی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
4- عنابستانی, علی اکبر، جوانشیری، مهدی (139) برنامه ریزی کالبدی سکونتگاههای روستایی درایران، ناشر جهانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتب معرفی شده و سایر کتب و مقالات مرتبط، استفاده از پاور پوینت، طرح های هادی روستایی و سایر طرحهای فیزیکی توسعه روستایی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
نحوه ارزشبای از طریق برگزاری امتحانات پایان ترم و میان ترم ، حضور فعال در کلاس، انجام تحقیقات محوله |