1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به دلیل آشنایی دانشجویان با ویژگی های مدیریت روستایی بویژه درایران و شناخت اصول و مبانی و ضرورت مدیریت و نقشی که در برنامه ریزی های روستایی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با ویژگی های مدیریت روستایی بویژه درایران و شناخت اصول و مبانی و ضرورت مدیریت در مناطق روستایی و نقش ان در برنامه ریزی روستایی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان با گرایش روستایی با آشنایی با مفاهیم و اصول مدیریت روستایی، امکان زمینه اشتغال در مدیریت ای روستایی از جمله فعالیت دردهیاری ها، بخش داری های کشور و سایر سطوح برایشان فراهم می شود. |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم مدیریت روستایی، آشنایی با انواع سازمان های مدیریت روستایی ، اشنایی با نحوه مدیریت روستایی و محلی در سایر نقاط جهان، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدیریت روستایی در ایران |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس به صورت تئوری است و براساس منابع معرفی شده و منابع مناسب دیگر تدریس می شود. از مشارکت دانشجویان نیزاستفاده خواهد شد، تدریس در فضای مجازی و در وبینار و دیدار انجام می گیرد. |
6 |
وظایف دانشجو |
وظایف دانشجو مشارکت جدی و فعال در کلیه کلاسهای درس و مشارکت فعال سر کلاسها. مطالعه مطالب، انجام تکالیف محوله و شرکت در ازمونها و آزمونک ها |
7 |
منبع |
1- دربان آستانه، علیرضا، محمد رضا رضوانی (1393) مبانی مدیریت روستایی، انتشارات دانشگاه تهران
2- طالب مهدی( 1396) مدیریت روستایی، دانشگاه تهران
3- طالب مهدیو حسن بخشی زاده (1388) سازمان های متولی توسعه روستایی در ایران، نشر نهضت پویا
4- مطیعی لنگرودی، سید حسن(1386)، برنامه ریزی روستایی در ایران)مشهد،انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
5-رضوانی ، محمد رضا(1383) مقدمه ای بر برنامه ریزی توسعه روستایی در ایران، نشر قومس |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتب مختلف طبق منابع معرفی شده و سایر منابع جدید تر، مقاله، پاور پوینت استفاده از شبکه های اجتماعی ، وبینار و دیدار دعوت از دهیران و یا سفر علمی به روستا و مصاحبه با دهیاران واشنا شدن دانشجویان با وظایف و مشکلات مدیران روستا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون های میان ترم، پایان ترم، آزمونک ها، پرسش های سر کلاس و بررسی تکالیف |
10 |
فایل |
Pdf File |