1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس از نوع عملی و نظری است و به آموزش تکمیلی عملی نیاز دارد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با متغیرهای زیست محیطی و اقتصاد روستایی است و راههای دستیابی به اقتصاد اکولوزیک در نواحی روستایی |
3 |
شایستگی های پایه |
این درس به دلیل توجه به منابع اکولوژیکی در مناطق روستایی و مسائل توسعه پایدار در طرح های توسعه کالبدی و غیره اهمیت و شایستگی دارد |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ظرفیت های اکولوژیکی در مناطق روستایی و اصول مدیریت و کنترل منابع تولدی در مناطق روستایی است که منجر به حفظ محیط زیست شود |
5 |
روش تدریس |
استفاده از کتب و مقالات و منابع معرفی شده و سایر به روز و همچنین استفاده از طرح های روستایی و ارزشیابی آنها در منطق روستایی، بازدید های میدانی و نقد و برسی مباحث اصلی مطرح شده در سرفصل |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه ، حضور واقعی و فعال سر کلاس، انجام تحقیقات داوطلباته و موظف، ارائه گزارش سرکلاس، شرکت در مباحث درسی |
7 |
منبع |
1- مخدوم، مجید، آمایش سرزمین، انتشارات دانشگاه تهران
2- ار.ک. ترنر، ( 1374)،اقتصاد محیط زیست، ترجمه سیاوش دقانیان و دیگران، دانشگاه فردوسی مشهد
3- آلیس فرانک (2000)، معیشت و متنوع سازی در کشورهای درحال توسعه، انتشارات دانشگاه اکسفور. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کنب، مقالات ، پایان نامه ها، طرح های سازمانهایی مثل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی، پاور پوینت و پخش فیلم، بازدید های میدانی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امحان میان ترم و پایان ترم، ارائه سمینار و گزارش های تحقیقاتی در کلاس، مشارکت فعال دانشجو در بحث های کلاس |
10 |
فایل |
Pdf File |