طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی هدف کلی از ارائه این درس آشنایی با حوادث و تغییراتی است که در دروه پس از برداشت در محصولات باغبانی رخ میدهد و نیز آشنایی با روشهای کنترل این تغییرات در راستای کاهش ضایعات به عنوان یکی از راه های تولید غذا برای این جمعیت رو به رشد.
2 شایستگی های پایه شناخت گروه های مختلف محصولات باغبانی شامل گیاهان دارویی، میوه ها، سبزیها، گلها دانستن بخشهای قابل مصرف (خوراکی ) محصولات مهم باغبانی. دانستن فرآیندهای فیزیولوژیکی مانند تنفس، تعرق،
3 نحوه ارزشیابی کوییز کلاسی، سوالات مطرح شده در طی تدریس، تهیه یک مقاله انگلیسی مرتبط با درس و ترجمه آن ، آژمون پایان ترم.
4 مواد و امکانات آموزشی جزوه درسی، فیلمهای آموزشی، پاور پوینت،
5 روش تدریس طرح سوال و ارائه پاسخ های دانشجویان سپس ارائه پاسخ صحیح با ارائه مدارک بر مبنای مطالب آموزش داده شد، نمایش فیلمهای آموزشی و ارائه توضیحات تکمیلی. ارائه مطالب با پاور پوینت.
6 منبع جزوه درسی فیزیولوژی پس از برداشت، کتابهای زیر 1- فیزیولوژی پس از برداشت (ترجمه دکتر راحمی انتشارات دانشگاه شیراز)
7 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس یکی از دروس تخصصی مخصوص دانشجویان باغبانی است
8 اهداف یادگیری یادگیری تغییرات بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی در دوره پس از برداشت در محصولات باغبانی و چگونگی کنترل آنها در راستای کاهش ضایعات.
9 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس، سرچ مقالات مرتبط با درس و انتخاب یکی از آنها با نظر استاد درس و ترجمه آن به فارسی و در صورت تمایل ارائه در کلاس در مدت کوتاه
10 فایل Pdf File