طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی - در این درس دانشجویان با تکیه بر دانش و آموخته های قبلی خود در دروس ضمن غنا بخشیدن به توانایی خود در به کاربردن روش های گوناگون درک و بیان منظر و نقد آن با ویژگی ها و تفاوت های طراحی منظر فضاهای بیرونی با کاربری های ویژه از قبیل منظر آموزشی و پردیس های دانشگاهی، درمانی-بیمارستانی، طراحی فراگیر فضاهای باز شهری، خانه(مسکن)سالمندان، فرودگاهی، صنعتی، تاریخی، ورزشی، اداری و نظایر آن ها به انتخاب استاد، آشنا می شوند.
3 اهداف یادگیری آشنایی دانشجو با عملکرد سایت و درک ارتباط میان عملکرد و طراحی منظر از اهداف این درس می باشد.
4 وظایف دانشجو دانشجویان حداقل طراحی 2 طرح منظر ویژه را در دستور کار قرار می دهند.انجام 2 پروژه که پروژه اول به صورت گروهی و پروژه دوم به صورت انفرادی خواهد بود.
5 منبع 1- کلر کوپرمارکوس،کارولین فرانسیس(1394)،مکان های مردمی،ترجمه نغمه مفیدی نژاد،انتشارات کتابکده کسری 2-محمد باقری،حمیدرضا عطمتی(1389)،اصول طراحی معماری و منظر دانشگاه،انتشارات دانشگاه شهید رجایی 3- Richard P.Dober (2000), Campus Landscapes: Functions, Forms, Features, Wiley Publisher.
6 مواد و امکانات آموزشی نیاز به کارگاه طراحی معماری منظر مجهز به امکانات و ویدئو پروژکتور است
7 نحوه ارزشیابی حضور در کارگاه(آتلیه)، پیشبرد کار، نمرات اسکیس¬ها، ارایه سمینار، ارزشیابی مستمر، تحویل موقت پروژه گروهی و انفرادی، تحویل نهایی پروژه های گروهی و انفرادی در مقیاس های مناسب با توجه به نظر استاد