طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره -تخصصی
2 هدف کلی در این درس دانشجویان با تکیه بر دانش و آموخته های قبلی خود ضمن غنا بخشیدن به توانایی خود در به کاربردن روش های گوناگون درک و بیان منظر و نقد آن با ویژگی ها و تفاوت های طراحی منظر فضاهای بیرونی با کاربری های ویژه از قبیل منظر آموزشی و پردیس های دانشگاهی، درمانی-بیمارستانی، طراحی فراگیر فضاهای باز شهری، خانه(مسکن)سالمندان، فرودگاهی، صنعتی، تاریخی، ورزشی، اداری و نظایر آن ها به انتخاب استاد، آشنا می شوند
3 شایستگی های پایه -اطلاعات در خصوص اصول طراحی،بیان ی منظر برنامه ریزی و طراحی سایت، کارگاه های معماری منظر
4 اهداف یادگیری ارتقا دانش فنی و طراحی دانشجویان برای پروژه های محیط های ویژه 2-تحلیل فرایند طراحی در پروژه های مختلف و رسیدن به بهترین طرح
5 روش تدریس --آموزش این درس بصورت کارگاهی و همراه با کرکسیون، ارزشیابی ، ارائه و داوری می باشد.
6 وظایف دانشجو ---حضور در کارگاه(آتلیه)، پیشبرد کار، نمرات اسکیس¬ها، ارایه سمینار، ارزشیابی مستمر، تحویل موقت پروژه گروهی و انفرادی، تحویل نهایی پروژه های گروهی و انفرادی در مقیاس های مناسب با توجه به نظر استاد
7 منبع 1--- کلر کوپرمارکوس،کارولین فرانسیس(1394)،مکان های مردمی،ترجمه نغمه مفیدی نژاد،انتشارات کتابکده کسری 2-محمد باقری،حمیدرضا عطمتی(1389)،اصول طراحی معماری و منظر دانشگاه،انتشارات دانشگاه شهید رجایی 3- Richard P.Dober (2000), Campus Landscapes: Functions, Forms, Features, Wiley Publisher
8 مواد و امکانات آموزشی --نیاز به کارگاه طراحی معماری منظر مجهز به امکانات و ویدئو پروژکتور است.
9 نحوه ارزشیابی --پروژه ارزشیابی مستمر