| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
-تخصصی |
| 2 |
هدف کلی |
در این درس دانشجویان با تکیه بر دانش و آموخته های قبلی خود ضمن غنا بخشیدن به توانایی خود در به کاربردن روش های گوناگون درک و بیان منظر و نقد آن با ویژگی ها و تفاوت های طراحی منظر فضاهای بیرونی با کاربری های ویژه از قبیل منظر آموزشی و پردیس های دانشگاهی، درمانی-بیمارستانی، طراحی فراگیر فضاهای باز شهری، خانه(مسکن)سالمندان، فرودگاهی، صنعتی، تاریخی، ورزشی، اداری و نظایر آن ها به انتخاب استاد، آشنا می شوند |
| 3 |
شایستگی های پایه |
-اطلاعات در خصوص اصول طراحی،بیان ی منظر برنامه ریزی و طراحی سایت، کارگاه های معماری منظر |
| 4 |
اهداف یادگیری |
ارتقا دانش فنی و طراحی دانشجویان برای پروژه های محیط های ویژه
2-تحلیل فرایند طراحی در پروژه های مختلف و رسیدن به بهترین طرح |
| 5 |
روش تدریس |
--آموزش این درس بصورت کارگاهی و همراه با کرکسیون، ارزشیابی ، ارائه و داوری می باشد. |
| 6 |
وظایف دانشجو |
---حضور در کارگاه(آتلیه)، پیشبرد کار، نمرات اسکیس¬ها، ارایه سمینار، ارزشیابی مستمر، تحویل موقت پروژه گروهی و انفرادی، تحویل نهایی پروژه های گروهی و انفرادی در مقیاس های مناسب با توجه به نظر استاد |
| 7 |
منبع |
1--- کلر کوپرمارکوس،کارولین فرانسیس(1394)،مکان های مردمی،ترجمه نغمه مفیدی نژاد،انتشارات کتابکده کسری
2-محمد باقری،حمیدرضا عطمتی(1389)،اصول طراحی معماری و منظر دانشگاه،انتشارات دانشگاه شهید رجایی
3- Richard P.Dober (2000), Campus Landscapes: Functions, Forms, Features, Wiley Publisher |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
--نیاز به کارگاه طراحی معماری منظر مجهز به امکانات و ویدئو پروژکتور است. |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
--پروژه ارزشیابی مستمر |