1 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت¬های کلاسی، پروژه درسی30 درصد و امتحان پایان ترم 70 درصد نمره. |
2 |
هدف کلی |
تکمیل دانسته هادر زمینه تنش کرنش و روانه شناسی در سنگ ها-آشنایی بیشتربا روش های محاسباتی وترسیمی تحلیل تنش و کرنش-آشنایی با تنش و کرنش سه بعدی |
3 |
شایستگی های پایه |
این تحلیل ها دراکتشاف و استخراج منابع نفت،گاز،منابع معدنی کاربرد دارندبخصوص در ایران کهخطررخداد زمین لرزه درآن بالاست |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان این دوره باید بتواننداین مهارتها رادرتحلیل ساختارهای شکننده،تحلیل گسلش و چین خوردگی،تحلیل ویژگیهای زمین ریختی ساختارهای جنبا به کاربندند |
5 |
روش تدریس |
سرفصل های عنوان شده بطور جامع و مفصل بحث خواهد شد- استفاده از دایره موربرای حل انواع مسائل تنش تک محوری دومحوری سه محوری، اثرفشارسیالهای منفذی،محاسبه محورهای اصلی تنش و سطح های برش بیشینه،مسائل خطگذرهای تنش |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تمرین های عملی مطابق با سرفصل های تعریف شده-بحث و تبادل نظر-شرکت در ازمون های کلاسی ازمون پایان ترم-مطالعات جانبی براساس رفرنس های ارائه شده |
7 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دانشجویان دوره کارشناسی که با مفاهیم پایه زمین شناسی ساختاری وزمین ساخت در درس های الزامی اشنا شده اندوارد این دوره میشوندتابردانسته ها ومهارت های خوددرزمینه ساختارهای پوسته زمین،سازو کارهای دگرشکلی،نیروهای پدیداورنده جنبش های زمین ساختی،تحلیل های تنش وکرنش،رفتارسنگ دربرابر تنش وماهیت زمین شناختی بیافزایند |
8 |
منبع |
structural geology. cambridge university press
ragan; DM;2009; structural geology |