1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در این درس دانشجویان با انواع راکتورهای شیمیایی و مبانی طراحی آنها آشنا می شوند. پس از مرور سینتیک واکنش های شیمیایی، دانشجویان با کاربرد معادلات سینتیک جهت طراحی راکتور آشنا می گردند. |
2 |
هدف کلی |
1-آنالیز داده های آزمایشگاهی واکنش ها 2-آشنایی با انواع رآکتورهای شیمیایی 3- طراحی راکتورهای ناپیوسته و پیوسته ایده آل برای واکنش های مختلف |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مبانی شیمی فیزیک، سینتیک و ترمودینامیک |
4 |
اهداف یادگیری |
1-آنالیز داده های آزمایشگاهی واکنش ها 2-آشنایی با انواع رآکتورهای شیمیایی 3- طراحی راکتورهای ناپیوسته و پیوسته ایده آل برای واکنش های مختلف |
5 |
روش تدریس |
1- بیان کامل مفاهیم اصلی درس همراه با ارایه مثال های مفهومی 2- ایجاد زمینه جهت مشارکت فعالانه دانشجویان در حین تدریس با ایجاد فضای پرسش و پاسخ 3- تشریح مثال های متنوع حتی الامکان از نمونه های صنعتی و واقعی با مشارکت فعال دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
1- حضور مستمر در کلاس و رعایت نظم 2- توجه کامل در حین تدریس و مشارکت در پرسش و پاسخ 3- فراگیری مطالب درسی در طول نیمسال و همراهی با استاد و کلاس |
7 |
منبع |
1- طراحی رآکتورهای شیمیایی، اوکتاو لونشپیل
1- O. Levenspiel, “Chemical Reaction Engineering”, John Wiley and Sons, 3rd ed., 1999. 2- H.S. Fogler, “Elements for Chemical Reaction Engineering”, Prentice-Hall, 1986 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و فایل های ارائه درس، ویدئو مربوط به اسلایدهای صداگذاری شده |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- امتحان میان ترم 2- امتحان پایان ترم 3- تکالیف 4- پرسش در حین درس |
10 |
فایل |
Pdf File |