# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس سینتیک و طرح راکتور تنها درسی است که به طور عمیق به مباحث واکنشهای شیمیایی و طراحی راکتور می پردازد. این درس یکی از دروس اصلی و بسیار مهم رشته مهندسی شیمی بوده که به ارزش 4 واحد باید گذرانده شود. |
2 | هدف کلی | 1-آشنایی با سینتیک واکنشهای شیمیایی، نحوه تعیین و بررسی آزمایشگاهی 2-طراحی راکتورهای ناپیوسته و پیوسته ایده آل |
3 | شایستگی های پایه | آشنایی با مبانی شیمی فیزیک و ترمودینامیک |
4 | اهداف یادگیری | 1-آشنایی با سینتیک واکنشهای شیمیایی، نحوه تعیین و بررسی آزمایشگاهی 2-طراحی راکتورهای ناپیوسته و پیوسته ایده آل |
5 | روش تدریس | 1- بیان کامل مفاهیم اصلی درس همراه با ارایه مثالهای مفهومی 2- ایجاد زمینه جهت مشارکت فعالانه دانشجویان در حین تدریس با ایجاد فضای پرسش و پاسخ 3- تشریح مثالهای متنوع حتی الامکان از نمونه های صنعتی و واقعی با مشارکت فعال دانشجویان |
6 | وظایف دانشجو | 1- حضور مستمر در کلاس و رعایت نظم 2- توجه کامل در حین تدریس و مشارکت در پرسش و پاسخ 3- فراگیری مطالب درسی در طول نیمسال و همراهی با استاد و کلاس |
7 | منبع | 1- طراحی رآکتورهای شیمیایی، اوکتاو لونشپیل 1- O. Levenspiel, “Chemical Reaction Engineering”, John Wiley and Sons, 3rd ed., 1999. 2- H.S. Fogler, “Elements for Chemical Reaction Engineering”, Prentice-Hall, 1986. 3- J.M. Smith, “Chemical Engineering Kinetics”, McGraw Hill, 3rd ed. 1981. 4- C.D. Holland and R.G. Anthony, “Fundamentals of Chemical Reaction Engineering”, Prentice-Hall, 2nd ed., 1989. 5- R.W. Missen, C.A. Mims and B.A. Saville, “Introductions to Chemical Reaction Engineering and Kinetics”, John Wiley & Sons, 1999. 6- R.I. Masel, “ Chemical Kinetics and Catalysis, John Wiley & Sons, 2001. 7- R.E. Hayes, “Introductions to Chemical Reactor Analysis”, Gordon and Breach Science Publishers, 2001. |
8 | مواد و امکانات آموزشی | کتاب و جزوه درسی، اسلایدهای صداگذاری شده |
9 | نحوه ارزشیابی | 1- امتحان میان ترم 2- امتحان پایان ترم 3- تکالیف 4- کوئیز |
10 | فایل | Pdf File |