1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان یک درس اختیاری در دوره کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی زمینه آشنایی با رویکردها و تلاش های فلسفی و نظری در حوزه تعلیم و تربیت را فراهم می نماید. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی این درس، تعمیق بنیانهای فلسفی دانشجویان برای مواجه با موضوعات مختلف در قلمرو علوم تربیتی است.
دانشجویان در این درس با نظامهای فکری فیلسوفان تربیتی آشنا شده و با شناخت از جنبههای فکری آنان در زمینههای
هستیشناسی و معرفتشناسی و ارزششناسی، بهتر به جهتگیریهای نظام آموزشی اندیشیده و روابط میان تصمیمها و
جهتگیریها را مورد تحلیل قرار دهند. |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت رویکردهای فلسفی مختلف در خصوص تعلیم و تربیت و معرفتشناسی و نقد دیدگاهها بر اساس تحلیل بنیانهای
نظری و فلسفی |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت رویکردهای فلسفی مختلف در خصوص تعلیم و تربیت |
5 |
روش تدریس |
در این درس با استفاده از روش های سخنرانی، بحث گروهی، ارائه کنفرانس دانشجویی تدریس پیگیری خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
پیش مطالعه
مشارکت کلاسی
ارائه گزارش های مکتوب
ارائه گزارش شفاهی از بخش تعیین شده |
7 |
منبع |
مکاتب فلسفی و اراء تربیتی؛ جرالد ال گوتک؛ ترجمه محمد جعفر پاکسرشت انتشارات سمت |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکشن |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه کلاسی
گزارش مکتوب
آزمون میان ترم
آزمون پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |