طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان یک درس اختیاری در دوره کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی زمینه آشنایی با رویکردها و تلاش های فلسفی و نظری در حوزه تعلیم و تربیت را فراهم می نماید.
2 هدف کلی هدف کلی این درس، تعمیق بنیانهای فلسفی دانشجویان برای مواجه با موضوعات مختلف در قلمرو علوم تربیتی است. دانشجویان در این درس با نظامهای فکری فیلسوفان تربیتی آشنا شده و با شناخت از جنبههای فکری آنان در زمینههای هستیشناسی و معرفتشناسی و ارزششناسی، بهتر به جهتگیریهای نظام آموزشی اندیشیده و روابط میان تصمیمها و جهتگیریها را مورد تحلیل قرار دهند.
3 شایستگی های پایه شناخت رویکردهای فلسفی مختلف در خصوص تعلیم و تربیت و معرفتشناسی و نقد دیدگاهها بر اساس تحلیل بنیانهای نظری و فلسفی
4 اهداف یادگیری شناخت رویکردهای فلسفی مختلف در خصوص تعلیم و تربیت
5 روش تدریس در این درس با استفاده از روش های سخنرانی، بحث گروهی، ارائه کنفرانس دانشجویی تدریس پیگیری خواهد شد.
6 وظایف دانشجو پیش مطالعه مشارکت کلاسی ارائه گزارش های مکتوب ارائه گزارش شفاهی از بخش تعیین شده
7 منبع مکاتب فلسفی و اراء تربیتی؛ جرالد ال گوتک؛ ترجمه محمد جعفر پاکسرشت انتشارات سمت
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکشن
9 نحوه ارزشیابی ارائه کلاسی گزارش مکتوب آزمون میان ترم آزمون پایان ترم
10 فایل Pdf File