طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس اصلی رشته علوم تربیتی محسوب می شود.
2 هدف کلی دانشجویان ضمن آشنایی با مباحث کلیدی تربیت در دوره¬های مختلف تاریخی ایران (از قبل اسلام تا دوره معاصر) با سیر تحولات تربیت در دوره¬های مختلف تاریخی آشنا می¬شوند. ضمناً با نگاه تحلیلی و انتقادی به تجربه های تاریخی ایران در عرصه تعلیم و تربیت؛ موارد قابل درس-گیری برای آینده پیش رو را در این زمینه خواهند آموخت.
3 شایستگی های پایه در پایان این درس انتظار می¬رود دانشجویان ضمن اطلاع از سیر تحولات تاریخی تعلیم و تربیت (فراز و فرود جریان و نظام تعلیم و تربیت ایران) از آمادگی لازم برای تحلیل انتقادی این تجربه¬ها و درس¬گیری از آن برخوردار شوند.
4 اهداف یادگیری در پایان این درس انتظار می¬رود دانشجویان ضمن اطلاع از سیر تحولات تاریخی تعلیم و تربیت (فراز و فرود جریان و نظام تعلیم و تربیت ایران) از آمادگی لازم برای تحلیل انتقادی این تجربه¬ها و درس¬گیری از آن برخوردار شوند.
5 روش تدریس سخنرانی، پرسش و پاسخ؛ بحث گروهی
6 وظایف دانشجو مشارکت در مباحث کلاسی؛ ارائه تکالیف کلاسی
7 منبع الماسی، علی محمد (1382). تاریخ مختصر تحول تعلیم و تربیت در اسلام و ایران. تهران: انتشارات رشد. صدیق، عیسی (1342). تاریخ فرهنگ ایران. تهران: دانشگاه تهران. درانی، کمال (1376). تاریخ آموزش و پرورش ایران قبل و بعد از اسلام. تهران: انتشارات سمت.
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور؛ تخته وایت برد
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی 20 درصد؛ میان ترم 20 درصد؛ پایان ترم 40 درصد؛ تکلیف هفتگی 10 درصد و گزارش مکتوب 10 درصد
10 فایل Pdf File