طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس مقدمه و ضرورتی است برای درک رابطه میان فلسفه و روانشناسی برای دانشجویان رشته روان شناسی
2 هدف کلی تبیین رابطه میان فلسفه و روانشناسی
3 شایستگی های پایه در پایان این درس انتظار می¬رود دانشجویان ضمن اطلاع از انواع مکاتب فلسفی متاثر بر روان¬شناسی؛ قدرت تحلیل و تبیین لازم برای تشخیص ریشه¬های موثر مکاتب روان¬شناسی (در فلسفه¬های قدیم و جدید) را داشته باشند و همچنین با تفکر انتقادی از انگیزه¬ لازم برای امکان و ضرورت تحقق روان¬شناسی اسلامی (با توجهبه مکاتب فلسفه اسلامی) برخوردار شوند.
4 اهداف یادگیری دانشجویان ضمن آشنایی با روابط قابل تصور میان فلسفه و علم (به¬طور خاص علم روان¬شناسی) با اثرات متقابل میان مکاتب فلسفی و مکاتب روان¬شناسی آشنایی بیشتری پیدا می¬کنند. از آنجا که فلسفه علم، به طور عمده با سه مقوله موضوع علم، روش علم و هدف علم سروکار دارد، ساختار اصلی این درس نیز بر روابط میان فلسفه و روان¬شناسی در همین سه حوزه خواهد بود.
5 روش تدریس سخنرانی؛ پرسش و پاسخ؛ بحث گروهی؛ گفتگو مبتنی بر مساله
6 وظایف دانشجو مشارکت در کلاس؛ تکلیف هفتهگی؛ تدوین گزارش نهایی
7 منبع فهرست منابع: منبع اصلی: باقری نوعپرست، خسرو؛ فلسفه علم روان¬شناسی (1398). تهران: سازمان سمت. منابع تکمیلی: - آذربایجانی، مسعود (1400). فلسفه علم روان¬شناسی؛ تهران: انتشارات سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. - وایسکاف، دانیل و آدامز، فرد (ترجمه ابوتراب یغمایی).(1403). مقدمه¬ای بر فلسفه روان¬شناسی. تهران: موسسه پژوهش و حکمت رضوی. - عبدالملکی؛ سعید(1400). فلسفه علم روان¬شناسی؛ تهران، انتشارات مولفین طلایی.
8 مواد و امکانات آموزشی سیستم رایانه؛ دیتا پروژکتور و وایت برد
9 نحوه ارزشیابی گزارش مکتوب 10 درصد؛ تکالیف هفتگی 10 درصد؛ امتحان پایان‌ترم 35 درصد؛ امتحان میان‌ترم 15 درصد؛ مباحث کلاسی 10 درصد؛ ارزیابی شفاهی 20 درصد
10 فایل Pdf File