1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس اصلی رشته علوم تربیتی می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشتایی با اخلاق اسلامی عملی و کاربرد آن در سازمان |
3 |
شایستگی های پایه |
در پایان این درس انتظار می¬رود دانشجویان ضمن اطلاع از اصول اخلاق اسلامی در حوزه مدیریت و روابط بین فردی از قدرت نقد راهبری سازمان¬های اداری موجود و ارائه راهکارهایی برای تثبیت و تعالی اخلاق اسلامی در این سازمان¬ها برخوردار شوند و آمادگی لازم برای اجرایی سازی این پیشنهادها در عرصه عمل (در صورت حضور در سازمان یا موقعیت¬های مرتبط با تربیت) برخوردار شوند. |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان ضمن آشنایی با مباحث کلیدی اخلاق اسلامی (در حوزه مدیریت و روابط بین فردی) کاربرد آن را در سازمان (با تاکید بر سازمانی که ماموریت مبنایی آن تعلیم و تربیت است) را فرا می گیرند. |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی؛ بحث گروهی و مطالعه موردی |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در مباحث کلاس، ارائه گزارش خلاصه و ارائه گزارش تحلیلی |
7 |
منبع |
ملکی¬فر، عقیل؛ کاشی¬پور، میثم (1394). مدیریت پیامبرانه (استفاده از سیره پیامبر اکرم (ص) در رهبری حکیمانه). تهران: آینده پژوه. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دیتا پروژکتور، تخته وایت برد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون شفاهی (10 درصد)، ارائه گروهی (10 درصد)، میان ترم (20 درصد)، پایان ترم (40 درصد)، تکلیف هفته ای (10 درصد)، گزارش مکتوب (10 درصد). |
10 |
فایل |
Pdf File |