طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان مکمل و یکی از مباحث و موضوعات اصلی رشته مدیریت آموزشی است.
2 هدف کلی 1. بررسی مبانی نظری توسعه منابع انسانی در سازمانها و نقش آن در بهسازی سازمانی، باتأکید بر کارکردهای آموزش و بهسازی در فضای مدیریت آموزشی و درسازمانهای ایرانی 2. رابطه و همسازی آموزش و بهسازی با مدیریت عملکرد و بهبود آن.
3 اهداف یادگیری 1. مهارت در برنامه¬ریزی، اجرا و ارزشیابی فرصت¬های توسعه منابع انسانی در سازمان 2. بررسی تجارب سازمان¬های پیشرو در زمینه توسعه منابع انسانی 3. شناسایی مسائل توسعه منابع انسانی در سازمان¬های ایران، به ویژه سازمان¬های آموزشی
4 روش تدریس تلفیقی از روشهای مشارکتی، تفحص گروهی و مطالعه و تحلیل تجارب بین المللی در توسعه منابع انسانی
5 وظایف دانشجو 1- مشارکت فعال در فعالیت ها و مباحث کلاس 2- پیش مطالعه و حضور با آمادگی در کلاس 3- انتخاب یکی از سرفصل های درس و ارائه در کلاس 4- ارائه مقاله مرتبط با سرفصل ارائه شده
6 منبع - بوش، تونی (1399). توسعه و بهسازی مدیران و رهبران در سازمان¬های آموزشی. ترجمه محمدرضا آهنچیان و سیمیندخت پهلوانی. (چاپ دوم). تهران: رشد. - دسلر، گری (1389). مدیریت توسعه منابع انسانی. ترجمه: علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی. تهران: انتشارات دفترپژوهش¬های فرهنگی. - صباغیان، زهرا و اکبری، سهیلا (1395). آموزش جامع سازمانی. تهران: سمت. - فتحی واجارگاه، کورش و نوری، فیروز (1395). مدیریت یادگیری در سازمان¬ها. تهران: علم استادان. - گریوز، جیم (1383). مدیریت استراتژیک منابع انسانی با تأکید بر توسعه منابع انسانی. ترجمه: ناصر پورصادق. تهران: انتشارات آییژ. - نوئه، ریموند (1391). آموزش و توسعه، ترجمه اباصلت خراسانی و محبوبه دانشمندی. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران. - Hughes, C. & Byrd, M. Y. (2015). Managing Human Resource Development Programs: Current issues and evolving trends. New York: Palgrave Macmillan. - Rao, T. (2008). Readings in Human Resource Development. London: Oxford & IBH Publishing Company Pvt. - Sims, R. (2012). Human Resource Development: Today and Tomorrow. Connecticut: IAP. - Werner, J. & DeSimone, R. (2012). Human Resource Development. Mason, South-Western.
7 نحوه ارزشیابی - ارزشیابی مستمر: 10% - پایان نیمسال: نوشتاری 25% عملکردی 25% - پروژه 40%
8 فایل Pdf File