1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان مکمل و یکی از مباحث و موضوعات اصلی رشته مدیریت آموزشی است. |
2 |
هدف کلی |
1. بررسی مبانی نظری توسعه منابع انسانی در سازمانها و نقش آن در بهسازی سازمانی، باتأکید بر کارکردهای آموزش و بهسازی در فضای مدیریت آموزشی و درسازمانهای ایرانی
2. رابطه و همسازی آموزش و بهسازی با مدیریت عملکرد و بهبود آن. |
3 |
اهداف یادگیری |
1. مهارت در برنامه¬ریزی، اجرا و ارزشیابی فرصت¬های توسعه منابع انسانی در سازمان
2. بررسی تجارب سازمان¬های پیشرو در زمینه توسعه منابع انسانی
3. شناسایی مسائل توسعه منابع انسانی در سازمان¬های ایران، به ویژه سازمان¬های آموزشی |
4 |
روش تدریس |
تلفیقی از روشهای مشارکتی، تفحص گروهی و مطالعه و تحلیل تجارب بین المللی در توسعه منابع انسانی |
5 |
وظایف دانشجو |
1- مشارکت فعال در فعالیت ها و مباحث کلاس
2- پیش مطالعه و حضور با آمادگی در کلاس
3- انتخاب یکی از سرفصل های درس و ارائه در کلاس
4- ارائه مقاله مرتبط با سرفصل ارائه شده |
6 |
منبع |
- بوش، تونی (1399). توسعه و بهسازی مدیران و رهبران در سازمان¬های آموزشی. ترجمه محمدرضا آهنچیان و سیمیندخت پهلوانی. (چاپ دوم). تهران: رشد.
- دسلر، گری (1389). مدیریت توسعه منابع انسانی. ترجمه: علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی. تهران: انتشارات دفترپژوهش¬های فرهنگی.
- صباغیان، زهرا و اکبری، سهیلا (1395). آموزش جامع سازمانی. تهران: سمت.
- فتحی واجارگاه، کورش و نوری، فیروز (1395). مدیریت یادگیری در سازمان¬ها. تهران: علم استادان.
- گریوز، جیم (1383). مدیریت استراتژیک منابع انسانی با تأکید بر توسعه منابع انسانی. ترجمه: ناصر پورصادق. تهران: انتشارات آییژ.
- نوئه، ریموند (1391). آموزش و توسعه، ترجمه اباصلت خراسانی و محبوبه دانشمندی. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
- Hughes, C. & Byrd, M. Y. (2015). Managing Human Resource Development Programs: Current issues and evolving trends. New York: Palgrave Macmillan.
- Rao, T. (2008). Readings in Human Resource Development. London: Oxford & IBH Publishing Company Pvt.
- Sims, R. (2012). Human Resource Development: Today and Tomorrow. Connecticut: IAP.
- Werner, J. & DeSimone, R. (2012). Human Resource Development. Mason, South-Western. |
7 |
نحوه ارزشیابی |
- ارزشیابی مستمر: 10%
- پایان نیمسال:
نوشتاری 25%
عملکردی 25%
- پروژه 40% |
8 |
فایل |
Pdf File |