1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی
نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مسائل آموزش و بهسازی منابع انسانی سازمان ها |
3 |
شایستگی های پایه |
- توانایی مسئلهیابی و شناخت مسائل آموزش سازمانی
- توانایی فهم زمینههای به روز مسائل آموزش سازمانی در ایران
توانایی تشخیص مسئله در آموزشهای سازمانی
توانایی بررسی راه حل مسائل آموزش سازمانی در ایران |
4 |
اهداف یادگیری |
- شناخت مسئله و شیوههای مسئلهیابی
- شناخت رایجترین مسائل آموزش سازمانی در دنیا و در ایران
- شناخت انواع مسائل آموزش سازمانی
- شناخت زمینههای فرهنگی مسائل آموزش سازمانی در ایران
- شناخت زمینههای اقتصادی مسائل آموزش سازمانی در ایران
- شناخت زمینههای مدیریت منابع و اجرایی مسائل آموزش سازمانی در ایران
- شناخت نمودهای آموزش سازمانی مبتلا به مسئله
- شناخت روشهای حل مسائل آموزش سازمانی در سازمانهای ایران |
5 |
منبع |
- فتحی واجارگاه، کوروش و نوری، فیروز(1397). آسیب شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی: رویکرد کاربردی و عملیاتی. تهران: آییژ.
- فتحی واجارگاه، کوروش، نوری، فیروز، خواجه، نجمه(13969). آسیبشناسی آموزشی (مطالعه موردی: شرکت فولاد هرمزگان). تهران:مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
- فتحی واجارگاه، کوروش و نوری، فیروز (1400). مدیریت یادگیری و توسعه کارکنان (روشهای نوین آموزش و بهسازی منابع انسانی در سازمان). تهران: علم استادان. |
6 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر 30 نمره
پروژه 30 نمره
آزموان پایان نیمسال 40 نمره |