| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در این رشته کسب حداکثر دانش و مهارت در زمینه آموزش و بهسازی منابع انسانی در دستیابی برنامه به هدف و در موفقیت دانشجو نقش کلیدی دارد. در این درس دانشجو باید با مفاهیم اساسی آموزش و بهسازی کارکنان آشنا شود. تفاوت آموزش با بهسازی را بداند و روش نامهریزی و اجرای برنامههای آموزش و بهسازی را تمرین کند. |
| 2 |
هدف کلی |
- شناخت مفهوم آموزش
- شناخت مفهوم بهسازی
- شناخت زمینههای موثر در برنامهریزی آموزش سازمانی
- شناخت بنیانهای موثر در بهسازی منابع انسانی
- شناخت روشهای برنامهریزی آموزش و بهسازی کارکنان
- شناخت ملاحظات مدیریتی اجرای برنامه آموزش و بهسازی کارکنان
- شناخت روشهای ارزشیابی از برنامههای آموزش و بهسازی کارکنان
- شناخت تجربههای موفق آموزش و بهسازی در سازمانهای پیشگام ایران و جهان |
| 3 |
اهداف یادگیری |
- توانایی فهم آموزش و بهسازی
- توانایی تحلیل دستاوردهای برنامههای آموزش و بهسازی بر اساس مختصات زمینه
- توانایی مدیریت برنامهریزی آموزش و بهسازی کارکنان
- توانایی مدیریت اجرای برنامه آموزش و بهسازی
- توانایی ارزشیابی از برنامههای آموزش و بهسازی
- توانایی تحلیل و ارزیابی از برنامههای آموزش و بهسازی در ایران و جهان |
| 4 |
روش تدریس |
سخنرانی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان |
| 5 |
وظایف دانشجو |
- نهیه منابع مرتبط با درس
- انتخاب یک سرفصل و مطالعه عمیق پیرامون آن و ارائه در کلاس |
| 6 |
منبع |
منابع اصلی
- ایروانی، هوشنگ و مهربان، ژاله (۱۳۹۵). مدیریت توسعه منابع انسانی: رویکردهای نوین آموزشی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- بوش، تونی (۱۳۹۹). توسعه و بهسازی مدیران و رهبران در سازمانهای آموزشی. ترجمه محمدرضا آهنچیان و سیمین دخت پهلوانی. چاپ دوم. تهران: رشد.
- نوئه، ریموند (۱۳۹۶). آموزش و بهسازی کارکنان. ترجمه غلامرضا شمس و سمیه دانشمندی. تهران: نشر آییژ.
- Chalofsky, N., Rocco, T. & Morris, M. (2014). Handbook of Human Resourse Development. Wiley & Sons, Inc. |
| 7 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر ۲۰ درصد
میان ترم ۱۰ درصد
نوشتاری ۵۰ درصد
پروژه ۲۰ درصد |