طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره در این رشته کسب حداکثر دانش و مهارت در زمینه آموزش و بهسازی منابع انسانی در دستیابی برنامه به هدف و در موفقیت دانشجو نقش کلیدی دارد. در این درس دانشجو باید با مفاهیم اساسی آموزش و بهسازی کارکنان آشنا شود. تفاوت آموزش با بهسازی را بداند و روش نامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزش و بهسازی را تمرین کند.
2 هدف کلی - شناخت مفهوم آموزش - شناخت مفهوم بهسازی - شناخت زمینه‌های موثر در برنامه‌ریزی آموزش سازمانی - شناخت بنیان‌های موثر در بهسازی منابع انسانی - شناخت روش‌های برنامه‌ریزی آموزش و بهسازی کارکنان - شناخت ملاحظات مدیریتی اجرای برنامه آموزش و بهسازی کارکنان - شناخت روش‌های ارزشیابی از برنامه‌های آموزش و بهسازی کارکنان - شناخت تجربه‌های موفق آموزش و بهسازی در سازمان‌های پیشگام ایران و جهان
3 اهداف یادگیری - توانایی فهم آموزش و بهسازی - توانایی تحلیل دستاوردهای برنامه‌های آموزش و بهسازی بر اساس مختصات زمینه - توانایی مدیریت برنامه‌ریزی آموزش و بهسازی کارکنان - توانایی مدیریت اجرای برنامه آموزش و بهسازی - توانایی ارزشیابی از برنامه‌های آموزش و بهسازی - توانایی تحلیل و ارزیابی از برنامه‌های آموزش و بهسازی در ایران و جهان
4 روش تدریس سخنرانی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان
5 وظایف دانشجو - نهیه منابع مرتبط با درس - انتخاب یک سرفصل و مطالعه عمیق پیرامون آن و ارائه در کلاس
6 منبع منابع اصلی - ایروانی، هوشنگ و مهربان، ژاله (۱۳۹۵). مدیریت توسعه منابع انسانی: رویکردهای نوین آموزشی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران. - بوش، تونی (۱۳۹۹). توسعه و بهسازی مدیران و رهبران در سازمان‌های آموزشی. ترجمه محمدرضا آهنچیان و سیمین دخت پهلوانی. چاپ دوم. تهران: رشد. - نوئه، ریموند (۱۳۹۶). آموزش و بهسازی کارکنان. ترجمه غلامرضا شمس و سمیه دانشمندی. تهران: نشر آییژ. - Chalofsky, N., Rocco, T. & Morris, M. (2014). Handbook of Human Resourse Development. Wiley & Sons, Inc.
7 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر ۲۰ درصد میان ترم ۱۰ درصد نوشتاری ۵۰ درصد پروژه ۲۰ درصد