| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
آشنایی با نظام مدیریت عملکرد و روشهای به کارگیری آن در راستای بهبود کارکنان و ارتقای اثربخشی سازمان است. |
| 2 |
هدف کلی |
• آشنایی با تاریخچه و مبانی نظری مدیریت عملکرد
• آشنایی با جایگاه مدیریت عملکرد در توسعه منابع انسانی
• شناخت خرده سیستمهای مدیریت عملکرد و چگونگی بهرهگیری از آن در بهبود عملکرد
• شناخت رویکردها و روشهای شناسایی تحلیل و رفع شکاف عملکرد منابع انسانی
• برنامهریزی جهت پیشرفت عملکرد منابع انسانی
• آشنایی با نظارت بر تغییرات برنامهریزی شده در عملکرد منابع انسانی
• توانایی ارزشیابی نتایج یادگیری و بهبود عملکرد از طریق آموزش |
| 3 |
شایستگی های پایه |
• توانایی انتخاب و به¬¬ کارگیری روشها و ابزارهای ارزیابی عملکرد مناسب برای بهبود عملکرد منابع انسانی در سطوح سازمانی و در مشاغل مختلف
• توانایی تدوین یک برنامه پیشرفت مسیر شغلی و پیوند آن با بهبود عملکرد
• توانایی نظارت بر حسن اجرای برنامههای بهبود عملکرد کارکنان |
| 4 |
اهداف یادگیری |
• توانایی تشخیص ارزیابی عملکرد از مدیریت عملکرد و ارتقای ارزیابی به مدیریت عملکرد
• توانایی پیوند مدیریت عملکرد با بهبود و ارتقاء عملکرد منابع انسانی
• توانایی انتخاب و به¬¬ کارگیری روشها و ابزارهای ارزیابی عملکرد مناسب برای بهبود عملکرد منابع انسانی در سطوح سازمانی و در مشاغل مختلف
• توانایی تدوین یک برنامه پیشرفت مسیر شغلی و پیوند آن با بهبود عملکرد
• توانایی نظارت بر حسن اجرای برنامههای بهبود عملکرد کارکنان |
| 5 |
روش تدریس |
تلفیقی از روش سخنرانی، تفحص گروهی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در تحقق هدفهای درس |
| 6 |
وظایف دانشجو |
تهیه فهرست منابع مرتبط
- انتخاب یک سرفصل، مطالعه عمیق و ارائه در کلاس |
| 7 |
منبع |
- آرمسترانگ، مایکل 0۱۳۹۳). مدیریت عملکرد: فرد، تیم و سازمان. ترجمه بهروز قلیچ لی داریوش غلامزاده. تهران: صفار.
- ابوالعلایی، بهزاد (۱۳۹۵). مدیریت عملکرد: راهنمای مدیران برای ارزشیابی و بهبود عملکرد کارکنان. تهران: سازمان مدیریت صنعتی
- رضائیان، علی و اسدالله گنجعلی 0۱۳۹۰). مدیریت عملکرد: چیستی، چرایی و چگونگی. تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
- بکال، رابرت 0۱۳۹۲) مدیریت عملکرد. ترجمه علی رستمی، محمدرضا رنجبر و احمدعلی محصصی. تهران: نورا.
- اگرت، مکس ای. (۱۳۹۲). مدیریت ارزشیابی کارکنان. ترجمه یزدان محمد بیگی. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
- امیران، حیدر، میثم غفاری و علیرضا شیخ (۱۳۹۱). مدیریت و اندازهگیری عملکرد سازمان از ایده تا اجرا. تهران: امیران.
- Douboise, D. D. (91993). Competency- based performance improvement: A strategy for organizational change. HRD Press, Inc., 22 Amherst Road, Amherst, MA 01002.
- Phillips, J. J. (2012). Return on investment in training and performance mprovement programs. Routledge.
- Carleton, R. (2009). Implementation and management of performance improvement plans:Emphasizing group and organizational interventions (Vol. 5). Human Resource Development.
- Baxter, L. F., & MacLeod, A. M. (2007). Managing performance improvement. Routledge.
- Fuller, J. (1997). Managing performance improvement projects: Preparing, planning, implementing. Pfeiffer.
- Enos, D. D. (2007). Performance improvement: Making it happen. CRC Press. |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
• ارزشیابی مستمر ۲۰ درصد؛
• میانترم ۲۰ درصد؛ در نیمسال جاری 0 درصد
• نوشتاری ۴۰ درصد
• پروژه ۲۰ درصد؛ در نیمسال جاری 40 درصد، معرفی یک مورد نظام مدیریت عملکرد موفق |