طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره آشنایی با نظام مدیریت عملکرد و روش‌های به کارگیری آن در راستای بهبود کارکنان و ارتقای اثربخشی سازمان است.
2 هدف کلی • آشنایی با تاریخچه و مبانی نظری مدیریت عملکرد • آشنایی با جایگاه مدیریت عملکرد در توسعه منابع انسانی • شناخت خرده سیستم‌های مدیریت عملکرد و چگونگی بهره‌گیری از آن در بهبود عملکرد • شناخت رویکردها و روش‌های شناسایی تحلیل و رفع شکاف عملکرد منابع انسانی • برنامه‌ریزی جهت پیشرفت عملکرد منابع انسانی • آشنایی با نظارت بر تغییرات برنامه‌ریزی شده در عملکرد منابع انسانی • توانایی ارزشیابی نتایج یادگیری و بهبود عملکرد از طریق آموزش
3 شایستگی های پایه • توانایی انتخاب و به¬¬ کارگیری روش‌ها و ابزارهای ارزیابی عملکرد مناسب برای بهبود عملکرد منابع انسانی در سطوح سازمانی و در مشاغل مختلف • توانایی تدوین یک برنامه پیشرفت مسیر شغلی و پیوند آن با بهبود عملکرد • توانایی نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های بهبود عملکرد کارکنان
4 اهداف یادگیری • توانایی تشخیص ارزیابی عملکرد از مدیریت عملکرد و ارتقای ارزیابی به مدیریت عملکرد • توانایی پیوند مدیریت عملکرد با بهبود و ارتقاء عملکرد منابع انسانی • توانایی انتخاب و به¬¬ کارگیری روش‌ها و ابزارهای ارزیابی عملکرد مناسب برای بهبود عملکرد منابع انسانی در سطوح سازمانی و در مشاغل مختلف • توانایی تدوین یک برنامه پیشرفت مسیر شغلی و پیوند آن با بهبود عملکرد • توانایی نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های بهبود عملکرد کارکنان
5 روش تدریس تلفیقی از روش سخنرانی، تفحص گروهی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در تحقق هدف‌های درس
6 وظایف دانشجو تهیه فهرست منابع مرتبط - انتخاب یک سرفصل، مطالعه عمیق و ارائه در کلاس
7 منبع - آرمسترانگ، مایکل 0۱۳۹۳). مدیریت عملکرد: فرد، تیم و سازمان. ترجمه بهروز قلیچ لی داریوش غلام‌زاده. تهران: صفار. - ابوالعلایی، بهزاد (۱۳۹۵). مدیریت عملکرد: راهنمای مدیران برای ارزشیابی و بهبود عملکرد کارکنان. تهران: سازمان مدیریت صنعتی - رضائیان، علی و اسدالله گنجعلی 0۱۳۹۰). مدیریت عملکرد: چیستی، چرایی و چگونگی. تهران: دانشگاه امام صادق(ع). - بکال، رابرت 0۱۳۹۲) مدیریت عملکرد. ترجمه علی رستمی، محمدرضا رنجبر و احمدعلی محصصی. تهران: نورا. - اگرت، مکس ای. (۱۳۹۲). مدیریت ارزشیابی کارکنان. ترجمه یزدان محمد بیگی. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران - امیران، حیدر، میثم غفاری و علیرضا شیخ (۱۳۹۱). مدیریت و اندازه‌گیری عملکرد سازمان از ایده تا اجرا. تهران: امیران. - Douboise, D. D. (91993). Competency- based performance improvement: A strategy for organizational change. HRD Press, Inc., 22 Amherst Road, Amherst, MA 01002. - Phillips, J. J. (2012). Return on investment in training and performance mprovement programs. Routledge. - Carleton, R. (2009). Implementation and management of performance improvement plans:Emphasizing group and organizational interventions (Vol. 5). Human Resource Development. - Baxter, L. F., & MacLeod, A. M. (2007). Managing performance improvement. Routledge. - Fuller, J. (1997). Managing performance improvement projects: Preparing, planning, implementing. Pfeiffer. - Enos, D. D. (2007). Performance improvement: Making it happen. CRC Press.
8 نحوه ارزشیابی • ارزشیابی مستمر ۲۰ درصد؛ • میان‌ترم ۲۰ درصد؛ در نیمسال جاری 0 درصد • نوشتاری ۴۰ درصد • پروژه ۲۰ درصد؛ در نیمسال جاری 40 درصد، معرفی یک مورد نظام مدیریت عملکرد موفق