طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس الزامی مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان این مقطع در رشته زیست شناسی، گرایش علوم گیاهی-فیزیولوژی گیاهی می باشد.
2 هدف کلی آشنایی باویژگی های خاک، نحوه حضور عناصر در خاک، نقش و اثرگذاری کمبود عناصر در گیاهان
3 شایستگی های پایه دانشجویان پس از گذراندن این واحد درسی قادر خواهند بود ضمن توصیف عملکرد عناصر معدنی در گیاهان، در نحوه برطرف نمودن کمبود عناصر معدنی، راهکارهایی را پیشنهاد دهند و در جهت افزایش کمیت و کیفیت گیاهان ( به ویژه گیاهان زراعی) اقدام کنند.
4 روش تدریس ارائه مطالب توسط استاد - ارایه مطالب و سمینار توسط دانشجویان- بحث و به چالش کشیدن مطالب ارایه شده
5 وظایف دانشجو آمادگی پاسخ به سوالات شفاهی از مطالب مطرح شده- سرچ و جستجو مطالب جدید و به روز شده از منابع و پایگاه های علمی- شرکت مستمر در بحث های ارایه شده در کلاس های درسی- ارایه سمینارهای جامع و کامل از مطالب (که به عنوان بخشی از تدریس می باشد).
6 منبع کلیه مقالات مروری به چاپ رسیده و نشر داده شده در سال های اخیر Mineral nutrition of higher plants (Marschner, H; 2013)
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر- تخته وایت برد- ویدیو پروژکتور
8 نحوه ارزشیابی میزان شرکت در بحث های چالشی- پرسش و پاسخ های مستمر در کلاس- نحوه جمع اوری مطالب و ارایه سمینار ( ارزیابی مستمر) و در نهایت امتحان پایان ترم.
9 فایل Pdf File