1 |
هدف کلی |
آشنایی با مبانی نظری و فرآیند عملی رهبری تغییر، تحول، و نوآوری در سازمانهای آموزشی |
2 |
شایستگی های پایه |
نیاز است دانشجویان محترم با سیستم آموزشی و مبانی و اصول مدیریت آموزشی آشنایی داشته باشند. |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم و پیشینه تغییر، تحول، نوآوری در نظام آموزشی
درک ضرورت تغییر و تحول در سازمانهای آموزشی
تشخیص نیروها و عوامل مؤثر بر پیشبرد نوآوری آموزشی
شناخت عوامل بازدارنده تغییر و نوآوری آموزشی
آشنایی با راهبردهای پیشبرد تغییرات آموزشی
آشنایی با سیاستها و برنامههای پیادهسازی تغییرات آموزشی
آشنایی با فرآیند کارآفرینی آموزشی
شناخت مسائل و موانع تغییر و نوآوری در نظام آموزشی کشور |
4 |
روش تدریس |
پرش و پاسخ، مطالعه موردها و تجربه ها، ارائه سخنرانی، بحث گروهی، ارائه سمینار |
5 |
وظایف دانشجو |
نیاز است که دانشجویان عزیز:
1. با مطالعه قبلی در کلاس حضور یابند و مشارکت جدی در بحثها داشته باشند(موضوع بحث هر جلسه از هفته گذشته به اطلاع دانشجو رسانده می شود).
2. یک موضوع تحقیق انتخاب نموده و در زمان مقرر گزارش تحقیق خود را به کلاس ارائه نمایند. |
6 |
منبع |
هرمن، جری جی. و هرمن، جانیس ال. (1393). برنامهریزی تغییر و نوگردانی در مدیریت آموزشی. ترجمه علی علاقهبند. تهران: روان.
سنگه، پیتر 01389). رقص تغییر: چالشهای تغییر پایدار در سازمان یادگیرنده. ترجمه حسین اکبری، مسعود سلطانی، و علینقی مشایخی. تهران: گروه پژوهشی صنعتی آریانا.
سامخانیان، محمد ربیع (1387). خلاقیت و نوآوری در سازمان آموزشی. تهران: رسانه تخصصی.
آزبرن، استیفن پی. و کری، برون (1394). مدیریت تحول و نوآوری در سازمانهای بخش عمومی. ترجمه محمدتقی خوبرو, محمدحسین رحمتی. قم: انتشارات امام همام.
نژاد ایرانی، فرهاد و قادری، معروف (1394). مدیریت تغییر و نوآوری در سازمانها. پیرانشهر: آمانج. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، ویدئو پرژکتور، اینترنت، کتب و مقالات، و سایر امکانات آموزشی معمول |
8 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارک در مباحث کلاس 2 نمره
تکالیف هفتگی 2 نمره
تحقیق 4 نمره
ارائه تحقیق 3 نمره
آزمون پایان ترم 9 نمره |
9 |
فایل |
Pdf File |