طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی با مبانی نظری و فرآیند عملی رهبری تغییر، تحول، و نوآوری در سازمان‌های آموزشی
2 شایستگی های پایه نیاز است دانشجویان محترم با سیستم آموزشی و مبانی و اصول مدیریت آموزشی آشنایی داشته باشند.
3 اهداف یادگیری آشنایی با مفاهیم و پیشینه تغییر، تحول، نوآوری در نظام آموزشی درک ضرورت تغییر و تحول در سازمان‌های آموزشی تشخیص نیروها و عوامل مؤثر بر پیشبرد نوآوری آموزشی شناخت عوامل بازدارنده تغییر و نوآوری آموزشی آشنایی با راهبردهای پیشبرد تغییرات آموزشی آشنایی با سیاست‌ها و برنامه‌های پیاده‌سازی تغییرات آموزشی آشنایی با فرآیند کارآفرینی آموزشی شناخت مسائل و موانع تغییر و نوآوری در نظام آموزشی کشور
4 روش تدریس پرش و پاسخ، مطالعه موردها و تجربه ها، ارائه سخنرانی، بحث گروهی، ارائه سمینار
5 وظایف دانشجو نیاز است که دانشجویان عزیز: 1. با مطالعه قبلی در کلاس حضور یابند و مشارکت جدی در بحث‌ها داشته باشند(موضوع بحث هر جلسه از هفته گذشته به اطلاع دانشجو رسانده می شود). 2. یک موضوع تحقیق انتخاب نموده و در زمان مقرر گزارش تحقیق خود را به کلاس ارائه نمایند.
6 منبع هرمن، جری جی. و هرمن، جانیس ال. (1393). برنامه‌ریزی تغییر و نوگردانی در مدیریت آموزشی. ترجمه علی علاقه‌بند. تهران: روان. سنگه، پیتر 01389). رقص تغییر: چالش‌های تغییر پایدار در سازمان یادگیرنده. ترجمه حسین اکبری، مسعود سلطانی، و علینقی مشایخی. تهران: گروه پژوهشی صنعتی آریانا. سامخانیان، محمد ربیع (1387). خلاقیت و نوآوری در سازمان آموزشی. تهران: رسانه تخصصی. آزبرن، استیفن پی. و ‌کری، برون (1394). مدیریت تحول و نوآوری در سازمان‌های بخش عمومی. ترجمه محمدتقی خوبرو, محمدحسین رحمتی. قم: انتشارات امام همام. نژاد ایرانی، فرهاد و قادری، معروف (1394). مدیریت تغییر و نوآوری در سازمان‌ها. پیرانشهر: آمانج.
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر، ویدئو پرژکتور، اینترنت، کتب و مقالات، و سایر امکانات آموزشی معمول
8 نحوه ارزشیابی حضور و مشارک در مباحث کلاس 2 نمره تکالیف هفتگی 2 نمره تحقیق 4 نمره ارائه تحقیق 3 نمره آزمون پایان ترم 9 نمره
9 فایل Pdf File