طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی بررسی مفاهیم مرتبط بامدیرت کیفیت در آموزش، پیشنیازهای آموزش باکیفیت در مؤسسات آموزشی و عوامل مؤثر بر آن شناسایی الگوها وفنون ارزیابی کیفیت آموزش و الزامات به کارگیری آنها
2 شایستگی های پایه آشنایی با مبانی نظری مدیریت و رهبری آموزشی و الگوهای رهبری اثربخش در موسسات آموزشی
3 اهداف یادگیری مفهوم شناسی کیفیت، تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، منشور کیفیت، مدیریت کیفیت، ارزیابی کیفیت و ممیزی کیفیت مدلهای مدیریت کیفیت (مدیریت کیفیت پایدار، مدیریت کیفیت جامع) جوایز مدیریت کیفیت (تعالی سازمانی، تعالی منابع انسانی) اعتباربخشی و رتبه بندی مؤسسات آموزشی آموزش و یادگیری باکیفیت (مفهوم، ملاکها، نشانگرها،اجزا و عناصر و عوامل مؤثر) کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی مدل ها و رویکردهای مدیریت کیفیت در آموزش کنترل و تضمین کیفیت در آموزش نظامهای رتبه بندی مؤسسات آموزشی در آموزش عمومی و آموزش عالی استانداردهای بین المللی ارزیابی کیفیت آموزش (ایزو10015، ایزو29991، ایزو17024
4 روش تدریس تلفیقی ازروش های سخنرانی، مطالعه انفرادی، بحث ومشارکت گروهی ومطالعه تجارب بین المللی در ارزیابی کیفیت آموزش.
5 وظایف دانشجو نیاز است که دانشجویان عزیز: با مطالعه قبلی در کلاس حضور یابند و مشارکت جدی در بحث‌ها داشته باشند. یک موضوع تحقیق انتخاب نموده، در کلاس سمینار آن را ارائه دهند و تا پایان ترم مقاله خود را ارسال نمایند.
6 منبع موخوپادیای، مرمر (1390). مدیریت کیفیت جامع در آموزش. ترجمه فاخته اسحاقی و دیگران. تهران: سازمان سنجش آموزش کشور. فراستخواه، مقصود (1388). دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت. تهران: آگاه. فتحی واجارگاه، کورش و محمدهادی فریبرز (1391). مبانی مدیریت کیفیت در آموزش و بهسازی منابع انسانی. تهران: آییژ نیستانی، محمدرضا ( 1395). برنامه‌ریزی آموزشی: راهبرد بهبود کیفیت در سطح واحد آموزشی. اصفهان: یارمانا یمنی‌دوزی سرخابی، محمد (1391). کیفیت در آموزش عالی. تهران: سمت. برنن، جان و تارلا، شاه (1390). مدیریت کیفیت در آموزش عالی: چشم اندازی بین‌المللی به سنجش و تغییر سازمانی. ترجمه کیوان صالحی، حسن‌رضا زین‌آبادی و کوروش پرند. تهران: مرکز نشر دانشگاهی. سالیس، ادوارد (1398.) مدیریت کیفیت جامع درآموزش وپرورش. ترجمه علی عسگری و فریده اصغرزاده یزدی. تهران: فکر بکر. Mukhopadhyay, M. (2014). Quality Management in Higher Education. London: SAGE Publications. صفایی موحد، سعید (1399). استانداردهای آموزش و توسعه منابع انسانی. تهران: علم استادان. برزگر، نادر؛ سلیمانی کذرجی، علی و فلاحپور عباس (1399). استانداردهای آموزش سازمانی. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران. محمدی، رضا و دیگران (1384). ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی: مفاهیم، اصول، روش‌ها، معیارها. تهران: سازمان سنجش آموزش کشور. شبکه بین‌المللی آژانس‌های تضمین کیفیت آموزش عالی https://www.inqaahe.org/ شبکه کیفیت آموزش آسیا و اقیانوسی https://www.apqn.org/ استانداردهای کیفیت آموزشی https://www.iso.org
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر، اینترنت، ویدئوپرژکتور، آفیس، و سایر امکانات معمول آموزشی
8 نحوه ارزشیابی حضور و مشارک مستمر در مباحث کلاس 3 نمره تحقیق 5 نمره سمینار کلاسی 4 نمره آزمون 8 نمره