1 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم، اصول و فرآیند مدیریت آموزش در سازمانها |
2 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم و الگوهای پایه آموزش (یاددهی-یادگیری) |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم آموزش در سازمانها
آشنای با یادگیری و نقش آن در آموزش سازمانی
آشنایی با نحوه انتقال آموزش به محیط کار و عوامل مؤثر بر آن در سازمانهای مختلف
آشنایی با انواع آموزش سازمانی
آشنایی با فرآیند آموزش در سازمان
آشنایی با نیازسنجی، طراحی، اجرا، و ارزشیابی آموزشی
آشنایی با ابزارهای مدیریت آموزش سازمانی
بررسی و ارزیابی چالشهای آموزش در سازمانهای ایرانی |
4 |
روش تدریس |
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ، بحث گروهی، مطالعه انفرادی، ارائه شفاهی و ارائه سمینار |
5 |
وظایف دانشجو |
نیاز است که دانشجویان عزیز:
1. با مطالعه قبلی در کلاس حضور یابند و مشارکت جدی در بحثها داشته باشند.
2. یک موضوع تحقیق انتخاب نموده، در کلاس سمینار آن را ارائه دهند و تا پایان ترم مقاله خود را ارسال نمایند. |
6 |
منبع |
منبع اصلی:
قهرمانی، محمد (1389). مدیریت آموزش سازمانی. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
سایر منابع:
شمس، غلامرضا (1392). آموزش سازمانی: انتقال آموزش به محیط کار. تهران: انتشارات باور.
نوری، عبدالحمید (1385). مدیریت آموزش اثربخش در سازمان. تهران: نشر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
حسین زاده، داود و برزگر، نادر (1384). فرایند آموزش در سازمانها. ساوه: نشر دانشگاه آزاد.
Ross, S. C. (2018). Training and Development in Organizations: An Essential Guide for Trainers. London: Routledge.
Goldstein, I.L. & Ford, K. (2001). Training in organizations: Needs assessment,development, and evaluation. Boston: Amazon. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب، کامپیوتر، اینترنت، ویدئو پرژکتور، و سایر امکانات آموزشی معمول |
8 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارک مستمر در مباحث کلاس 2 نمره
تحقیق 3 نمره
سمینار کلاسی 3 نمره
آزمون میان ترم 5 نمره
آزمون پایان ترم 8 نمره
جمع 21 نمره |