طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی با مفاهیم، اصول و فرآیند مدیریت آموزش در سازمان‌ها
2 شایستگی های پایه آشنایی با مفاهیم و الگوهای پایه آموزش (یاددهی-یادگیری)
3 اهداف یادگیری آشنایی با مفاهیم آموزش در سازمان‌ها آشنای با یادگیری و نقش آن در آموزش سازمانی آشنایی با نحوه انتقال آموزش به محیط کار و عوامل مؤثر بر آن در سازمان‌های مختلف آشنایی با انواع آموزش سازمانی آشنایی با فرآیند آموزش در سازمان آشنایی با نیازسنجی، طراحی، اجرا، و ارزشیابی آموزشی آشنایی با ابزارهای مدیریت آموزش سازمانی بررسی و ارزیابی چالش‌های آموزش در سازمان‌های ایرانی
4 روش تدریس تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ، بحث گروهی، مطالعه انفرادی، ارائه شفاهی و ارائه سمینار
5 وظایف دانشجو نیاز است که دانشجویان عزیز: 1. با مطالعه قبلی در کلاس حضور یابند و مشارکت جدی در بحث‌ها داشته باشند. 2. یک موضوع تحقیق انتخاب نموده، در کلاس سمینار آن را ارائه دهند و تا پایان ترم مقاله خود را ارسال نمایند.
6 منبع منبع اصلی: قهرمانی، محمد (1389). مدیریت آموزش سازمانی. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. سایر منابع: شمس، غلامرضا (1392). آموزش سازمانی: انتقال آموزش به محیط کار. تهران: انتشارات باور. نوری، عبدالحمید (1385). مدیریت آموزش اثربخش در سازمان. تهران: نشر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران. حسین زاده، داود و برزگر، نادر (1384). فرایند آموزش در سازمان‌ها. ساوه: نشر دانشگاه آزاد. Ross, S. C. (2018). Training and Development in Organizations: An Essential Guide for Trainers. London: Routledge. Goldstein, I.L. & Ford, K. (2001). Training in organizations: Needs assessment,development, and evaluation. Boston: Amazon.
7 مواد و امکانات آموزشی کتاب، کامپیوتر، اینترنت، ویدئو پرژکتور، و سایر امکانات آموزشی معمول
8 نحوه ارزشیابی حضور و مشارک مستمر در مباحث کلاس 2 نمره تحقیق 3 نمره سمینار کلاسی 3 نمره آزمون میان ترم 5 نمره آزمون پایان ترم 8 نمره جمع 21 نمره