| 1 | معرفی طرح درس- سرفصل های درس و منابع و نحوه ارزشیابی- مقدمه |  | 
																			
											| 2 | ضرورت و اهمیت تغییر و نوآوری- عوامل ایجاد کننده تغییر و آموزشی |  | 
																			
											| 3 | آشنایی با مفاهیم مرتبط با تغییر و نوآوری (تغییر، تحول، اصلاح، رشد، پیشرفت و توسعه) |  | 
																			
											| 4 | آشنایی با مفاهیم مرتبط با تغییر و نوآوری (خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، ابداع و اختراع) |  | 
																			
											| 5 | عوامل پیش برنده و بازدارنده تغییر و نوآوری آموزشی (تحلیل میدان نیرو) |  | 
																			
											| 6 | خلاقیت (اهمیت، تعاریف، مدل ها و تکنیک های پرورش خلاقیت در سازمان) |  | 
																			
											| 7 | نوآوری (تعاریف، انواع و فرآیند نوآوری) |  | 
																			
											| 8 | نوآوری (انواع و مدیریت نوآوری، مدل های نوآوری) |  | 
																			
											| 9 | سیاستگذاری و مدیریت نوآوری در سازمان آموزشی |  | 
																			
											| 10 | مدیریت تغییر (برنامه ریزی، اجرا و تثبیت) |  | 
																			
											| 11 | برنامه ریزی تغییر (تعیین اهداف، امکان سنجی، تدوین برنامه، اجرای آزمایشی) |  | 
																			
											| 12 | اجرای تغییر (تقسیم کار، ایجاد تعهد به تغییر) |  | 
																			
											| 13 | روشهای مقابله با مقاومت در برابر تغییر |  | 
																			
											| 14 | تثبیت تغییر (نظارت بر پیشرفت ها، خودارزیابی و بازنگری پیش فرضها) |  | 
																			
											| 15 | تثبیت تغییر (حفظ انگیزه ها و خود ارزیابی) |  | 
																			
											| 16 | تثبیت تغییر (حفظ انگیزه ها و خود ارزیابی) |  | 
																			
											| 17 |  |  |