1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس مدارهای الکتریکی 2 در ادامه درس مدارهای الکتریکی 1، یکی از دروس اصلی دوره آموزشی دانشجویان کارشناسی برق می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روش های منظم تحلیل مدارهای الکتریکی در حالت کلی و برای شبکه های دلخواه |
3 |
شایستگی های پایه |
نیاز است دانشجو مسلط به تجزیه و تحلیل در حالت کلی و به ویژه در رابطه با مدارها و شبکه های با پیچیدگی دلخواه باشد. قدرت درک مفاهیم و توانایی انجام محاسبات از دیگر شایستگی های مورد نیاز دانشجو است. |
4 |
اهداف یادگیری |
افزایش قدرت تجزیه و تحلیل
یادگیری روش های مختلف تحلیل شبکه در حالت کلی و با پیچیدگی دلخواه
آشنایی با مفاهیم مورد نیاز در طراحی، تجزیه و تحلیل و پیاده سازی سیستم ها |
5 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تعریف گراف، زیر گراف، گراف جهت دار و ماتریس تلاقی، تعریف کات ست، تعریف حلقه، قضیه تلگان و کاربردهای قضیه تلگان |
6 |
اهداف یادگیری |
یادگیری روش های تبدیل منابع، روش منظم و روش نظری تجزیه و تحلیل گره، روش منظم و روش نظری تجزیه و تحلیل مش، تحلیل در حالت دایمی سینوسی، دوگانی، گراف مسطح، مش، ماتریس مش، گراف ها و شبکه های دوگان |
7 |
اهداف یادگیری |
روش منظم و روش نظری تجزیه و تحلیل حلقه، روش منظم و روش نظری تجزیه و تحلیل کات ست، تعریف درخت، تعری شاخه درخت و لینک |
8 |
اهداف یادگیری |
یادگیری مراحل مختلف استفاده از تعریف درخت و لینک و نوشتن معادلات حالت |
9 |
اهداف یادگیری |
تبدیل لاپلاس، وجود یکتایی همگرایی، تبدیل لاپلاس توابع ساده، خواص و قضایا، حل مدارهای ساده، گسترش به صورت کسرهای جزیی، آنالیز مدار در حوزه لاپلاس |
10 |
اهداف یادگیری |
تبدیل لاپلاس، وجود یکتایی همگرایی، تبدیل لاپلاس توابع ساده، خواص و قضایا، حل مدارهای ساده، گسترش به صورت کسرهای جزیی، آنالیز مدار در حوزه لاپلاس |
11 |
اهداف یادگیری |
تبدیل لاپلاس، وجود یکتایی همگرایی، تبدیل لاپلاس توابع ساده، خواص و قضایا، حل مدارهای ساده، گسترش به صورت کسرهای جزیی، آنالیز مدار در حوزه لاپلاس |
12 |
اهداف یادگیری |
فرکانس های طبیعی متغیر شبکه، فرکانس های طبیعی شبکه، تابع شبکه و پاسخ فرکانسی، مکان صفرها و قطب ها |
13 |
اهداف یادگیری |
قضایای جانشینی، جمع آثار، تونن و نورتون، هم پاسخی |
14 |
اهداف یادگیری |
تعریف دو قطبی، توصیفات مختلف دو قطبی ها، پارامترهای امپدانس، ادمیتانس، هایبرید، هایبرید معکوس، انتقال، انتقال معکوس، دو قطبی متقابل و متقارن، گسترش دوقطبی ها، به هم پیویتن های سری موازی و متوالی، تست براونی |
15 |
اهداف یادگیری |
تبدیل لاپلاس، وجود یکتایی همگرایی، تبدیل لاپلاس توابع ساده، خواص و قضایا، حل مدارهای ساده، گسترش به صورت کسرهای جزیی، آنالیز مدار در حوزه لاپلاس |
16 |
اهداف یادگیری |
تبدیل لاپلاس، وجود یکتایی همگرایی، تبدیل لاپلاس توابع ساده، خواص و قضایا، حل مدارهای ساده، گسترش به صورت کسرهای جزیی، آنالیز مدار در حوزه لاپلاس |
17 |
روش تدریس |
اسلایدهای آموزشی متناسب با سرفصل ها آماده و ارائه شده است. دانشجو از طریق سوال و جواب های مکرر در تدریس درگیر می شود تا اطمینان حاصل شود که متوجه درس شده و همراه است. در مواردی از دانشجو خواسته می شود تا برای حل سوالی به پای تخته بیاید. در طول جلسات تمرین های تحویلی ارائه می شود و در جلسه بعد از نتیجه تمرین فیدبکی از پیشرفت دانشجو و همراه بودن در طول ترم به دست می آید. |
18 |
وظایف دانشجو |
فعالیت در کلاس، پاسخ دادن به سوالات در طول تدریس که نشان دهنده همراه بودن در یادگیری است. حضور مستمر در جلسات، حضور به موقع در کلاس، ارائه تمرینات تحویلی استاد و ارائه تمرینات تحویلی و پروژه های کلاس حل تمرین، حضور مستمر و فعالیت در کلاس تمرین، مطالعه دقیق منابع و پرسیدن سوالات احتمالی، یادگیری نرم افزار و انجام پروژه شبیه سازی |
19 |
منبع |
منبع اصلی: نظریه اساسی مدارها و شبکه ها جلد دوم
سایر منابع برای استفاده بیشتر به صورت کتاب های اصلی و جزوات به دانشجویان معرفی شده است. |
20 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلایدهای آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، کلاس حل تمرین، دسترسی به منابع مورد نیاز و استاد حل تمرین برای یادگیری و انجام تکالیف و پروژه های شبیه سازی در طول ترم و پروژه پایانی دوره، استفاده از سامانه vu برای مدیریت بهتر تکالیف، نمونه سوالات، کوییزها، پروژه ها و ... |
21 |
نحوه ارزشیابی |
6 نمره میان ترم 12 نمره پایان ترم 3 نمره حل تمرین (شامل تکالیف، کوییزها، پروژه ها و پروژه های پایانی) مجموع 21 نمره (1 نمره اضافی) |