1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان درس تخصصی کارشناسی (اختیاری) ارائه شده و پیش نیاز آن فیزیولوژی و آناتومی و فیزیک است. |
2 |
هدف کلی |
مطالعه اصول فیزیکی حاکم بر سیستم های فیزیولوژیکی بدن انسان و برخی دستگاه های پزشکی |
3 |
شایستگی های پایه |
توانایی درک و تحلیل مطالب_ توانایی حل مساله |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با فیزیک بدن انسان، اصول بیومکانیک، مکانیک سیالات زیستی، فیزیک بینایی، فیزیک شنوایی، فیزیک نور و سیستم بینایی و کاربردهای پزشکی نور
آشنایی با سیستم های تصویربرداری و تشعشع، امواج فراصوت، رادیواکتیو، روش های هسته ای،اشعه ایکس و تصویربرداری، تصویربرداری تشدید مغناطیسی، بیومغناطیس و مغناطیس در بدن، دوز و ایمنی در مقابل اشعه |
5 |
روش تدریس |
استفاده از اسلایدهای آموزشی، ویدیوهای آموزشی و مرور به روز ترین مقالات در هر حوزه
همچنین قسمتی از یادگیری در این درس از طریق سمینار اجباری دانشجویان در حوزه های مرتبط با درس انجام می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور موثر و فعالیت در کلاس، انجام تکالیف، انجام سمینار درسی (گزارش و ارائه کلاسی) |
7 |
منبع |
B. H. Brown, R. H. Smallwood, et al., Medical Physics and Biomedical Engineering, Institute of Physics Publishing, 1999.
J. R. Cameron, et al., Medical Physics, John Wiley & Sons, 1980 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلایدها، ویدیوهای آموزشی، مقالات، تمرینات، سمینار دانشجویان |
9 |
نحوه ارزشیابی |
میان ترم 6 نمره
پایان ترم 9 نمره
سمینار_گزارش 1/5 نمره
سمینار_ارائه 1/5 نمره
فعالیت کلاسی نمره اضافه |