طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی اجباری در دوره کارشناسی مهندسی برق می باشد و پیش نیاز آن درس مدارهای الکتریکی 1 است.
2 هدف کلی آشنایی با اصول و سامانه های اندازه گیری و به کارگیری صحیح سنسورها
3 شایستگی های پایه قدرت درک و تحلیل مدارهای الکتریکی و الکترونیکی توان انجام تمرینات و سمینار پژوهشی در رابطه با موضوعات درس
4 اهداف یادگیری در این جلسه مقدماتی در رابطه با تعریف ها، طبقه بندی ها، استانداردها و خطاهای اندازه گیری ارائه می شود.
5 اهداف یادگیری در این جلسه در رابطه با مشخصات استاتیک و دینامیک دستگاه های اندازه گیری صحبت می شود.
6 اهداف یادگیری ساختمان و مکانیزم عملکرد انواع حسگرها از جمله انواع حسگرهای جابجایی، حسگرهای دما، حسگرهای نوری و ... تدریس می شود.
7 اهداف یادگیری ساختمان و مکانیزم عملکرد انواع حسگرها از جمله انواع حسگرهای جابجایی، حسگرهای دما، حسگرهای نوری و ... تدریس می شود.
8 اهداف یادگیری ساختمان و مکانیزم عملکرد انواع حسگرها از جمله انواع حسگرهای جابجایی، حسگرهای دما، حسگرهای نوری و ... تدریس می شود.
9 اهداف یادگیری در رابطه با مواردی از قبیل آمپر متر، ولت متر، اهم متر و مولتی متر DC، دستگاه های اندازه گیری AC، توان در مدارهای DC و AC صحبت می شود.
10 اهداف یادگیری در رابطه با مواردی از قبیل آمپر متر، ولت متر، اهم متر و مولتی متر DC، دستگاه های اندازه گیری AC، توان در مدارهای DC و AC صحبت می شود.
11 اهداف یادگیری در رابطه با مواردی از قبیل آمپر متر، ولت متر، اهم متر و مولتی متر DC، دستگاه های اندازه گیری AC، توان در مدارهای DC و AC صحبت می شود.
12 اهداف یادگیری در رابطه با مواردی از قبیل آمپر متر، ولت متر، اهم متر و مولتی متر DC، دستگاه های اندازه گیری AC، توان در مدارهای DC و AC صحبت می شود.
13 اهداف یادگیری پل های اندازه گیری DC/AC و تعدادی از کاربردهای صنعتی آن ها
14 اهداف یادگیری پل های اندازه گیری DC/AC و تعدادی از کاربردهای صنعتی آن ها
15 اهداف یادگیری پل های اندازه گیری DC/AC و تعدادی از کاربردهای صنعتی آن ها
16 اهداف یادگیری مدارهای تقویت کننده، مدارهای مقایسه کننده، مدارهای انتگرال گیر و مشتق گیر، فیلترهای فعال و ...
17 اهداف یادگیری مدارهای تقویت کننده، مدارهای مقایسه کننده، مدارهای انتگرال گیر و مشتق گیر، فیلترهای فعال و ...
18 اهداف یادگیری مدارهای تقویت کننده، مدارهای مقایسه کننده، مدارهای انتگرال گیر و مشتق گیر، فیلترهای فعال و ...
19 اهداف یادگیری دستگاه رطوبت سنج، دستگاه سنجش قند خون، دستگاه PH سنج، دستگاه گشتاور سنج و ...
20 اهداف یادگیری دستگاه رطوبت سنج، دستگاه سنجش قند خون، دستگاه PH سنج، دستگاه گشتاور سنج و ...
21 روش تدریس استفاده از اسلایدهای درسی پرسش و پاسخ های کلاسی تمرینات تحویلی کلاسی کلاس حل تمرین و تمرینات مربوط به کلاس حل تمرین سمینار (گزارش و ارائه کلاسی)
22 وظایف دانشجو حضور کامل در کلاس ها. فعالیت کلاسی از طریق پرسش و پاسخ ها. فعالیت کلاسی از طریق حل تمرینات تحویلی در کلاس. انتخاب موضوع سمینار و گرفتن تایید از استاد درس. تحقیق اصولی و تخصصی در رابطه با موضوع سمینار از به روز ترین مقالات چاپ شده در بهترین مجلات دنیا. ارائه تمرینات و گزارش و ارائه سمینار با کیفیت عالی
23 منبع J. G. Webster, The Measurement, Instrumentation and Sensors Handbook, 2nd ed., CRC Press, 2014. J. Fraden, Handbook of Modern Sensors: Physics, Designs and Applications, 5th rd., Springer, 2016. J. M. Jacob, Industrial Control Electronics: Applications and Designs, Prentice-Hall, 1988. A course in electrical and electronic measurements and instrumentation, By: A. k. Sawhney. Electronic instrument and measurements, By: Larry D. Jones, A. Foster Chin ن. حافظی مطلق، ابزار دقیق و انداز ه گیری الکترونیکی، انتشارات دانشگاه پیام نور، 1395
24 مواد و امکانات آموزشی اسلایدها مقالات به روز و معتبر تمرینات حل تمرین و تمرینات کلاسی سمینارهای کلاسی که به آموزش بیشتر دانشجویان کمک می کنند
25 نحوه ارزشیابی میان ترم 6 نمره پایان ترم 9 نمره تمرین تحویلی 2 نمره سمینار (گزارش + ارائه) 1/5 + 1/5 نمره حضور فعال در کلاس نمره اضافه