1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزو دروس اختیاری کارشناسی ارشد دانشجویان بیوالکتریک می باشد. بهتر است دانشجویانی که قصد گرفتن درس را دارند درس پردازش سیگنال های دیجیتال را گذرانده باشند. |
2 |
هدف کلی |
مهم ترین اقدام پس از ثبت سیگنال های بیولوژیکی و زیستی، تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال و پیش پردازش و پردازش این سیگنال ها در کامپیوتر است. در این درس ابتدا مروری بر نحوه به وجود آمدن سیگنال های بیولوژیکی داریم و سپس مهم ترین مراحل در انجام پردازش این سیگنال ها را می آموزیم. در نهایت ذهنیتی خواهیم داشت که بهترین روش برای پردازش هر کدام از سیگنال های بیولوژیکی چه روش هایی خواهد بود و نمونه های موردی و کاربردی در پردازش این سیگنال ها را خواهیم دید. |
3 |
شایستگی های پایه |
توانایی درک و تحلیل مطالب، توانایی حل مساله، تسلط به مفاهیم ریاضی پایه |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/مرور نحوه به وجود آمدن هر کدام از انواع سیگنال های بیولوژیکی (EEG, ENG, ECG, EMG و ...)
(اتفاقات در سطح سلول، ایجاد و انتشار پتانسیل ها) |
5 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/مرور نحوه به وجود آمدن هر کدام از انواع سیگنال های بیولوژیکی (EEG, ENG, ECG, EMG و ...)
(اتفاقات در سطح سلول، ایجاد و انتشار پتانسیل ها) |
6 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/مرور نحوه به وجود آمدن هر کدام از انواع سیگنال های بیولوژیکی (EEG, ENG, ECG, EMG و ...)
(اتفاقات در سطح سلول، ایجاد و انتشار پتانسیل ها) |
7 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/مرور نحوه به وجود آمدن هر کدام از انواع سیگنال های بیولوژیکی (EEG, ENG, ECG, EMG و ...)
(اتفاقات در سطح سلول، ایجاد و انتشار پتانسیل ها) |
8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/مرور نحوه به وجود آمدن هر کدام از انواع سیگنال های بیولوژیکی (EEG, ENG, ECG, EMG و ...)
(اتفاقات در سطح سلول، ایجاد و انتشار پتانسیل ها) |
9 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/مرور نحوه به وجود آمدن هر کدام از انواع سیگنال های بیولوژیکی (EEG, ENG, ECG, EMG و ...)
(اتفاقات در سطح سلول، ایجاد و انتشار پتانسیل ها) |
10 |
اهداف یادگیری |
برخی از مهم ترین مطالب DSP که در این درس و در فصل های آینده مورد نیاز خواهد بود مرور خواهد شد (سیگنال گسسته، حوزه زمان، حوزه فرکانس، انواع سیگنال، کانولوشن، کورلیشن ، cross correlation، autocorrelation ، انواع تبدیل های حوزه فرکانس و ...) |
11 |
اهداف یادگیری |
برخی از مهم ترین مطالب DSP که در این درس و در فصل های آینده مورد نیاز خواهد بود مرور خواهد شد (سیگنال گسسته، حوزه زمان، حوزه فرکانس، انواع سیگنال، کانولوشن، کورلیشن ، cross correlation، autocorrelation ، انواع تبدیل های حوزه فرکانس و ...) |
12 |
اهداف یادگیری |
برخی از مهم ترین مطالب DSP که در این درس و در فصل های آینده مورد نیاز خواهد بود مرور خواهد شد (سیگنال گسسته، حوزه زمان، حوزه فرکانس، انواع سیگنال، کانولوشن، کورلیشن ، cross correlation، autocorrelation ، انواع تبدیل های حوزه فرکانس و ...) |
13 |
اهداف یادگیری |
برخی از مهم ترین مطالب DSP که در این درس و در فصل های آینده مورد نیاز خواهد بود مرور خواهد شد (سیگنال گسسته، حوزه زمان، حوزه فرکانس، انواع سیگنال، کانولوشن، کورلیشن ، cross correlation، autocorrelation ، انواع تبدیل های حوزه فرکانس و ...) |
14 |
اهداف یادگیری |
برخی از مهم ترین مطالب DSP که در این درس و در فصل های آینده مورد نیاز خواهد بود مرور خواهد شد (سیگنال گسسته، حوزه زمان، حوزه فرکانس، انواع سیگنال، کانولوشن، کورلیشن ، cross correlation، autocorrelation ، انواع تبدیل های حوزه فرکانس و ...) |
15 |
اهداف یادگیری |
برخی از مهم ترین مطالب DSP که در این درس و در فصل های آینده مورد نیاز خواهد بود مرور خواهد شد (سیگنال گسسته، حوزه زمان، حوزه فرکانس، انواع سیگنال، کانولوشن، کورلیشن ، cross correlation، autocorrelation ، انواع تبدیل های حوزه فرکانس و ...) |
16 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/ مرور متغیر تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای stationary و non stationary، فرایند های تصادفی ergodic و non ergodic ، میانگین های زمانی ، میانگین های آماری و... |
17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/ مرور متغیر تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای stationary و non stationary، فرایند های تصادفی ergodic و non ergodic ، میانگین های زمانی ، میانگین های آماری و... |
18 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/ مرور متغیر تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای stationary و non stationary، فرایند های تصادفی ergodic و non ergodic ، میانگین های زمانی ، میانگین های آماری و... |
19 |
اهداف یادگیری |
آشنایی/ مرور متغیر تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای تصادفی گسسته و پیوسته، فرایندهای stationary و non stationary، فرایند های تصادفی ergodic و non ergodic ، میانگین های زمانی ، میانگین های آماری و... |
20 |
اهداف یادگیری |
انواع نویز و آرتیفکت در سیگنال های بیولوژیکی |
21 |
اهداف یادگیری |
انواع نویز و آرتیفکت در سیگنال های بیولوژیکی |
22 |
اهداف یادگیری |
انواع نویز و آرتیفکت در سیگنال های بیولوژیکی |
23 |
اهداف یادگیری |
انواع نویز و آرتیفکت در سیگنال های بیولوژیکی |
24 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
25 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
26 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
27 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
28 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
29 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
30 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
31 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
32 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
33 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
34 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
35 |
اهداف یادگیری |
روش های فیلترینگ انواع نویز و اغتشاش، روش های حوزه زمان، روش های حوزه فرکانس، روش های adaptive، فیلتر بهینه، انتخاب فیلتر مناسب، کاربردها |
36 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
37 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
38 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
39 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
40 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
41 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
42 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
43 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
44 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
45 |
اهداف یادگیری |
انواع روش های event detection، تشخیص رخداد ها در سیگنال های مختلف (EEG و ECG و ...)
آنالیز همبستگی
template matching و ... |
46 |
اهداف یادگیری |
مدل های MA، AR و ARMA |
47 |
اهداف یادگیری |
مدل های MA، AR و ARMA |
48 |
اهداف یادگیری |
مدل های MA، AR و ARMA |
49 |
اهداف یادگیری |
مدل های MA، AR و ARMA |
50 |
اهداف یادگیری |
مدل های MA، AR و ARMA |
51 |
اهداف یادگیری |
مدل های MA، AR و ARMA |
52 |
اهداف یادگیری |
روش های تخمین چگالی طیف توان |
53 |
اهداف یادگیری |
روش های تخمین چگالی طیف توان |
54 |
اهداف یادگیری |
روش های تخمین چگالی طیف توان |
55 |
اهداف یادگیری |
روش های تخمین چگالی طیف توان |
56 |
اهداف یادگیری |
روش های تخمین چگالی طیف توان |
57 |
اهداف یادگیری |
روش های تخمین چگالی طیف توان |
58 |
اهداف یادگیری |
آنالیز کپستروم
ضرایب کپستروم |
59 |
اهداف یادگیری |
آنالیز کپستروم
ضرایب کپستروم |
60 |
اهداف یادگیری |
آنالیز کپستروم
ضرایب کپستروم |
61 |
اهداف یادگیری |
آنالیز کپستروم
ضرایب کپستروم |
62 |
اهداف یادگیری |
آنالیز کپستروم
ضرایب کپستروم |
63 |
اهداف یادگیری |
آنالیز کپستروم
ضرایب کپستروم |
64 |
اهداف یادگیری |
روش های مختلف Pattern recognition و classification |
65 |
اهداف یادگیری |
روش های مختلف Pattern recognition و classification |
66 |
اهداف یادگیری |
روش های مختلف Pattern recognition و classification |
67 |
اهداف یادگیری |
روش های مختلف Pattern recognition و classification |
68 |
روش تدریس |
اسلایدهای آموزشی
مقالات
تمرینات تحقیقی و مساله محور و شبیه سازی و پردازشی
پروژه پیاده سازی مقاله (پروژه پردازش سیگنال) |
69 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس
تحویل تمرینات
انچام پروژه |
70 |
منبع |
|
71 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلایدهای آموزشی، تمرینات تحقیقی، پروژه پردازش سیگنال |
72 |
نحوه ارزشیابی |
میانترم 30 درصد
پایان ترم 30 درصد
تمرینات 20 درصد
پروژه 20 درصد (ارائه و گزارش) |