| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ضرورت فهم تاریخ روابط بین الملل به عنوان یکی از حوزه های اصلی علم سیاست |
| 2 |
هدف کلی |
ایجاد درک و فهم لازم نسبت به تحولات تاریخی روابط بین الملل |
| 3 |
اهداف یادگیری |
یادگیری تحولات تاریخی بین الملل و بهره گیری از آن ها در پژوهش ها و تحلیل های سیاست و امنیت بین الملل |
| 4 |
روش تدریس |
این درس به صورت مشارکتی و تعاملی تدریس می شود:
۱- ۱۰ دقیقه اول: بحث در خصوص موضوع جلسه گذشته ۲- ۴۵ دقیقه تدریس
۳_ ۵ دقیقه استراحت و حضور و غیاب ۴- ادامه تدریس |
| 5 |
وظایف دانشجو |
1- حضور منظم و مستمر در کلاس
2- مشارکت در مباحث کلاسی
3- مطالعه مباحث جلسه گذشته |
| 6 |
منبع |
تاریخ دیپلماسی و روابط بینالملل از پیمان وستفالی تا امروز، احمد نقیب زاده، نشر قومس، تهران |
| 7 |
نحوه ارزشیابی |
حضور منظم و فعال در کلاس (1 نمره) + میان ترم ( 9 نمره ) + پایان ترم ( 10 نمره) + ارائه (1 نمره تشویقی) |