طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره جزء دروس اتزامی دکترای احیاء اکوسیستم می باشد
2 هدف کلی شناخت خصوصیات مختلف اکوسیستمهای آبی از جمله رودخانه و آشنایی با استرتژیهای مدیریت رودخانه ها جهت ارائه طرحهای مدیریت، حفاظت و احیای سیستمهای رودخانه ای
3 شایستگی های پایه دانشجویان دروس پایه مرتبط با این درس از جمله هیدرولیک و هیدرولوژی را گذرانده باشند و با مباحث این دروس آشنایی داشته باشند
4 اهداف یادگیری دانشجویان با خصوصیات مختلف رودخانه ها و روشهای جدید و به روز مدیریت، احیا و حفاظت سیستمهای رودخانه ای آشنایی پیدا کنند و بتوانند آنها را در حل مسائل علمی و عملی به کار بگیرند
5 روش تدریس ارائه مطالب بصورت اسلایدهای پاور پوینت، بحث در خصوص مطالب ارائه شده، حل مسائل عملی، تحقیق و ارائه کلاسی
6 وظایف دانشجو شرکت منظم و فعال در کلاس، شرکت فعال در بحث مطالب، جستجوی مطالب در خصوص مباحث مشخص شده، ارائه کلاسی
7 منبع Chadwick A.J. and Morffect, J.C, 1998, Hydraulics in Civil and Environmental Engineering, John Wiley Press. - Down, P.W. and Gregory, K.J., 2004, River Channel Management: towards sustainable catchment hydrosystems, Oxford University Press. - Brizga, S. and Finlayson, B. (eds), 2000, River Management: the Australian experience, John Wiley & Sons Ltd. - Zhao-Yin, W., Joseph, H.W., Lee, C. and Melching, S., 2015, River Dynamics and Integrated River Management, Springer-Verlag Berlin Heidelberg Press. - Brierley, G.J. and Fryirs, K.A., 2004, Geomorphology and River Management: Applications of the River Styles Framework, Wiley-Blackwell Press. - Boon, P. and Raven, P., 2012, River Conservation and Management, Wiley-Blackwell Press.
8 مواد و امکانات آموزشی امکانات آموزشی از قبیل ویدئو پروژکتور و کلاس مناسب
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی مستمر، تحقیق و ارائه دانشجویان، حل تمرینات، امتحان