1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس 2 واحدی، نوع واحد:نظری، پیش نیاز درس: اقتصاد کلان پیشرفته 1 |
2 |
هدف کلی |
بررسی سیستم حسابداری ملی، تحصیل اجزای تشکیل دهنده تقاضا و عرضه کل، تنظیم مدل ایستای کلان و ارزیابی آثار سیاست های پولی، مالی و درآمدی بر متغیرهای کلان در قالب این مدل، تحلیل روند قیمت ها، بیکاری و ارتباط بین آنها و بالاخره آشنا نمودن دانشجویان با مفاهیم رشد اقتصادی از عمده مسائلی است که در این درس مورد توجه می باشد. |
3 |
روش تدریس |
شیوه تدریس در جلسات به کمک اسلاید و به فراخور زمان و موضوع جلسه از روش های: "روش شاگرد-استادی"،"الگوی کاوشگری علمی"، "روش حل مسئله"،گردش پروژه ای" و"شیوه تمرینی" است. |
4 |
وظایف دانشجو |
شرکت در 3 آزمون(quiz)، حضور فعال در مباحث کلاسی، انجام کار پژوهشی مرتبط با موضوع درس و موضوعات مطرحه روز |
5 |
منبع |
منبع اصلی: تئوری و سیاستهای اقتصاد کلان- برانسون- ترجمه شاکری |
6 |
نحوه ارزشیابی |
نمره های اخذ شده در 3 آزمون در طول ترم و آزمون پایان ترم، نمره فعالیت و حضور موثر در کلاس، نمره فعالیت های پژوهشی در طول ترم |