1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
منطق جدید از دروس تخصصی رشته فلسفه و حکمت اسلامی در مقطع کارشناسی می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با منطق جدید که گاهی با اندک تفاوتی با نامهای مشابه منطق ریاضی یا منطق سمبلیک نیز نامیده می شود |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن منطق تخصصی ۱ و ۲ و ۳ و تسلط نسبی بر منطق کلاسیک ارسطویی |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف کلی دانشجویان اشراف به این منطق و آگاهی به تفاوت ها و تشابهات آن با منطق کلاسیک و نیز علم به نقاط قوت و ضعف هر یک مباشد. ضمن اینکه آشنایی با این منطق ما را در فهم بخش مهمی از فرسفه قرن بیستم یعنی فلسفه تحلیلی بسیار یاری می کند. |
5 |
روش تدریس |
ابتدا تقریر روشن و واضحی از مطالب و تحلیل عقلی و تبیین منطقی هر مبحث جهت فهم مستدل مفاهیم منطق جدید توسط اینجانب عرضه می گردد و سپس با حل مسائل مربوطه، تسلط بر این مفاهیم و نیز فراگیری نحوه کاربرد این قوانین در حل مسائل تمرین می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
به جهت پیوستگی مطالب در منطق جدید دانشجو موظف است با حضوردائم حتی بدون یک جلسه غیبت، و با حضور ذهن کامل، تمام مطالبرا فراگرفته و سپس همه تکالیفی که در ارتباط با حل مسائل به اوواگذار می شود به نحو کاملو دقیق انجام دهد و در کلاس نیز در خل مسائل مشارکت فعال داشته باشد. |
7 |
منبع |
علاوه بر آنچه اینجانب عرضه می کند، دانشجویان می توانند از کتاب منطق سمبلیک، نوشته اروین کپی، و در آمدی به منطق جدید، نوشته ضیا موحد، مبانی منطق جدیدنوشته لطف الله نبوی. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت های کلاسی 2 نمره و حل تمارین در منزل و در کلاس 8 نمره، امتحان پایان ترم 10 نمره که جمعا 20 نمره می شود. |