1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اصلی |
2 |
هدف کلی |
شناخت ساختار وسبک نهج البلاغه ونقد شبهات |
3 |
شایستگی های پایه |
معرفت علوم حدیث |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو بتواند 1.چرایی وچگونگی جمع آوری نهج البلاغه را تحلیل کند2.سبک وامتیازات نهج البلاغه وساختار کلی آن را تبیین کند3.کتب مربوط به نهج البلاغه را اعم از شروح ،مستدرکات وفرهنگنامه ها معرفی کند4. به اهم شبهات نهج البلاغه پاسخ دهد |
5 |
روش تدریس |
اسفاده از وسائل کمک آموزشی پاورپوئیت ، بر اساس روش تفکرخلاق وانتقادی وسوال وجواب وگاه از روش کارگاهی و دانشجو رابه تفکر در مسائل درس وادارد واهتمام به ارائه پژوهش دانشجو وفعالیت ها کلاسی |
6 |
وظایف دانشجو |
ارائه پژوهش ومطالعه منابع پیشنهادی وارائه آن در کلاس ومشارکت فعال در مباحث |
7 |
منبع |
دانشنامه امام علی ع وشروح نهج البلاغه ومصادر نهج البلاغه |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوئیت وتخته ونرم افزارها |
9 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت های کلاسی وامتحان وپژوهش دانشجو |