1 |
هدف کلی |
شناخت مبانی حاکم برجریان در بسترهای فرسایش پذیر و مباحث کلی آشنایی با رودخانه ها و نحوه طراحی روشهای کنترل و سامان دهی رودخانه است |
2 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان باید در دروسی مانند هیدرولوژی آبهای سطحی ، هیدرولوژی مهندسی ، هیدرولیک کانالهای باز پیشرفته ، مهندسی زهکشی ، هیدرولیک انتقال رسوب و مهندسی رودخانه اطلاعات لازم و کافی را دارا باشند. |
3 |
اهداف یادگیری |
ایجاد توانمندی در دانشجویان برای ارزیابی شرایط و ضعیت رودخانه ها و مسیل ها تحت شرایط اقلیمی مختلف و ایجاد توان تصمیم گیری برای بهبود شرایط استفاده از رودخانه ها بعنوان یک منبع اصلی آب |
4 |
وظایف دانشجو |
کار آزمایشگاهی و تهیه گزارش کار ، ساخت مدل توسط نرم افزار
انجام تکالیف محوله، ارائه سمینار، شرکت در مباحث کلاس |
5 |
منبع |
1- river mechanics
2- river engineering
3- fluvial hydraulic
4- آبراهه های روباز
5- |
6 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی کلاسی
ارائه سمینار
میانترم
پایان ترم |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس اموزش نرم افزار Geo-Hec Ras
آزمایشگاه، استفاده از مدلهای فیزیکی برای شناخت رفتار جریان |
8 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس(اختیاری) در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش سازه های آبی از رشته علوم ومهندسی آب است |
9 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
مکانیک سیالات |
10 |
اهداف یادگیری |
آشنایی و برنامه ریزی برای نیمسال با مباحثه با دانشجویان |
11 |
اهداف یادگیری |
آشنایی و برنامه ریزی برای نیمسال با مباحثه با دانشجویان |
12 |
اهداف یادگیری |
نگاهی گذارا بر آشنایی با رودخانه ها |
13 |
اهداف یادگیری |
نگاهی گذارا بر آشنایی با رودخانه ها |
14 |
روش تدریس |
این درس بصورت کلاس حضوری و مجازی برگزار می گرددو در صورت ایجاد شرایط مناسب از نظر شیوع کرونا عملیات بازدید میدانی از رودخانه ها نیز مد نظر است |