طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی شناخت مبانی حاکم برجریان در بسترهای فرسایش پذیر و مباحث کلی آشنایی با رودخانه ها و نحوه طراحی روشهای کنترل و سامان دهی رودخانه است
2 شایستگی های پایه دانشجویان باید در دروسی مانند هیدرولوژی آبهای سطحی ، هیدرولوژی مهندسی ، هیدرولیک کانالهای باز پیشرفته ، مهندسی زهکشی ، هیدرولیک انتقال رسوب و مهندسی رودخانه اطلاعات لازم و کافی را دارا باشند.
3 اهداف یادگیری ایجاد توانمندی در دانشجویان برای ارزیابی شرایط و ضعیت رودخانه ها و مسیل ها تحت شرایط اقلیمی مختلف و ایجاد توان تصمیم گیری برای بهبود شرایط استفاده از رودخانه ها بعنوان یک منبع اصلی آب
4 وظایف دانشجو کار آزمایشگاهی و تهیه گزارش کار ، ساخت مدل توسط نرم افزار انجام تکالیف محوله، ارائه سمینار، شرکت در مباحث کلاس
5 منبع 1- river mechanics 2- river engineering 3- fluvial hydraulic 4- آبراهه های روباز 5-
6 نحوه ارزشیابی ارزیابی کلاسی ارائه سمینار میانترم پایان ترم
7 مواد و امکانات آموزشی کلاس اموزش نرم افزار Geo-Hec Ras آزمایشگاه، استفاده از مدلهای فیزیکی برای شناخت رفتار جریان
8 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزء دروس(اختیاری) در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش سازه های آبی از رشته علوم ومهندسی آب است
9 جایگاه درس در برنامه درسی دوره مکانیک سیالات
10 اهداف یادگیری آشنایی و برنامه ریزی برای نیمسال با مباحثه با دانشجویان
11 اهداف یادگیری آشنایی و برنامه ریزی برای نیمسال با مباحثه با دانشجویان
12 اهداف یادگیری نگاهی گذارا بر آشنایی با رودخانه ها
13 اهداف یادگیری نگاهی گذارا بر آشنایی با رودخانه ها
14 روش تدریس این درس بصورت کلاس حضوری و مجازی برگزار می گرددو در صورت ایجاد شرایط مناسب از نظر شیوع کرونا عملیات بازدید میدانی از رودخانه ها نیز مد نظر است