| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | پیش نیاز این درس نقشه برداری و عملیات 1 است  که از شاخه دروس تخصص ژئوماتیک است. | 
										
						| 2 | هدف کلی | هدف از این درس آشنایی دانشجویان با مبانی تهیه نقشه های توپوگرافی و سه بعدی از عکس و تصویر است. | 
										
						| 3 | شایستگی های پایه | در این درس دانشجو بایستی دارای توانمندی های کامپیوتری، انجام عملیات های میدانی بوده و سر رشته ای در هندسه داشته باشد. علاوه بر موارد فوق بایستی حداقل در نقشه برداری 1 و عملیات را گذرانده باشد. | 
										
						| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی با رشته فتوگرامتری و زمینه های کاربردی آن | 
										
						| 5 | اهداف یادگیری | شناخت تعاریف پایه نقشه  و عکس به منظور کاربرد بهینه | 
										
						| 6 | اهداف یادگیری | شناخت سیر تحولات این تخصص | 
										
						| 7 | اهداف یادگیری | آشنایی به خصایص ذاتی عکاسی | 
										
						| 8 | اهداف یادگیری | شناخت تمامی انوع دوربین قابل کاربرد در فتوگرامتری در جهت افزایش قدرت تشخیص دانشجو | 
										
						| 9 | اهداف یادگیری | آشنایی با فرآیند تبدیل و تشخیص خطاهای محتمل | 
										
						| 10 | اهداف یادگیری | تعریف موارد پایه ای در ایجاد دید سه بعدی | 
										
						| 11 | اهداف یادگیری | کمی سازی فرآیند برجسته بینی | 
										
						| 12 | اهداف یادگیری | شناخت عناصر و عوامل موثر در طراحی Ran پرواز | 
										
						| 13 | اهداف یادگیری | تولید نقشه از تصاویر ماهواره ای موجود رایگان | 
										
						| 14 | اهداف یادگیری | شناخت و ایجاد هندسه دوربین | 
										
						| 15 | اهداف یادگیری | شناخت و ایجاد شرایط دوربین نسبت به عوامل بیرونی | 
										
						| 16 | اهداف یادگیری | تعریف المانهای مورد نیاز برای ایجاد شرایط دو عکس نسبت به هم | 
										
						| 17 | اهداف یادگیری | تعریف المانهای مورد نیاز برای ایجاد شرایط دو عکس نسبت به هم و تولید مدل | 
										
						| 18 | اهداف یادگیری | شناخت و ایجاد رابطه بین مدل و شرایط واقعی شیئ | 
										
						| 19 | منبع | فارسی:
مبانی فتوگرامتری (دکتر همراه)
جزوه کلاسی خانم مهندس شایسته ماهانی
جزوه کلاسی دکتر عزیزی
جزوه کلاسی دکتر صادقیان
جزوه کلاسی دکتر کریمی
جزوه کلاسی دکتر مختارزاده | 
										
						| 20 | مواد و امکانات آموزشی | دوربین عکاسی، پهباد، سیستم کامپیوتری مناسب برای پردازش، استرسکوپ | 
										
						| 21 | وظایف دانشجو | یادگیری نرم افزار پردازش تصاویر، تهیه گزارش استاندارد، سه بعدی سازی حداقل 3 شیئ، برنامه نویسی کامپیوتری | 
										
						| 22 | روش تدریس | به صورت ترکیبی از آموزش کلاسیک خطابه ای، مشارکتی و آموزش معکوس | 
										
						| 23 | نحوه ارزشیابی | بخش از نمره  به صورت امتحان (5 نمره)، بخشی از آن به صورت پروژه برنامه نویسی (5 نمره) و باقیمانده به صورت پروژه مستندسازی سه بعدی تعریف می شود. |