| 1 |
هدف کلی |
آشنایی با روش های مختلف تهیه نقشه از طریق اندازه گیری مستقیم زمینی و بررسی دقتها و شناخت انواع و استاندارد نقشه و کاربرد آنها در مهندسی عمران |
| 2 |
نحوه ارزشیابی |
8 نمره بابت عملیات اجرایی و 12 نمره بابت آزمون نهایی و تئوری |
| 3 |
اهداف یادگیری |
یادگیری موارد و مهارتهای مربوط به نقشه برداری، اعم از:مقیاس و خطاهای رایج در نقشه برداری، ترازیابی، زاویه یابی و تهیه نقشه مسطحاتی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
معرفی زیرشاخه های نقشه برداری جهت تهیه نقشه برای کاربردهای خاص و مورد نیاز |
| 5 |
اهداف یادگیری |
معرفی ابزارهای نقشه برداری جهت تهیه نقشه برای کاربردهای خاص و مورد نیاز |
| 6 |
اهداف یادگیری |
معرفی انواع خطا اعم از سیتماتیک-اتفاقی-اشتباه و محاسبه میانگین و تست های آماری و قانون انتشار خطاها و کاربرد آن |
| 7 |
اهداف یادگیری |
کاربرد اتوکد در تهیه و ترسیم نقشه ها و آموز استاندارد در نقشه ها |
| 8 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان بخشی از مهارتهای عملیاتی و پایه ای در مهندسی عمران به شمار می آید. این درس به عنوان یکی از واحدهای الزامی ویا اجباری برای دانشجویان کارشناسی عمران در نظر گرفته شده است. |
| 9 |
اهداف یادگیری |
آموزش استانداردها و جزییات ترسیم نقشه به دانشجویان |
| 10 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ابزارهای نقشه برداری جهت بالا بردن مهارت استفاده از آنها |
| 11 |
اهداف یادگیری |
تسلط بر سیستمهای ارائه نقشه اعم از مرکاتور- جغرافیایی- ترنسورس مرکاتور- UTM |
| 12 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ابزارهای نقشه برداری جهت بالا بردن مهارت استفاده از آنها |
| 13 |
اهداف یادگیری |
آشنایی بااندازگیری با چرخ غلطان، متر انوار، متر لیزری و طولیابهای الکترونیکی |
| 14 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ابزارهای ترازیابی جهت بالا بردن مهارت استفاده از آنها |
| 15 |
اهداف یادگیری |
شناخت مکانیزم های تعیین ارتفاع |
| 16 |
اهداف یادگیری |
بالابردن مهارت کار با دستگاههای ترازیابی |
| 17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با انواع قرائت ها- خطاهای ترازیابی، محاسبه جدول ترازیابی و سرشکنی خطاهای انواع ترازیابی ها |
| 18 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نحوه کارکرد ترازیاب و انجام ترازیابی شعاعی توسط هر نفر در گروه |
| 19 |
اهداف یادگیری |
معرفی انواع شمال ها ژیرمان و آزیموت و محاسبه مختصات در پیمایش ها |
| 20 |
اهداف یادگیری |
انجام دور برگشت مسیر ترازیابی و محاسبه خطا |
| 21 |
اهداف یادگیری |
شناخت ایجاد کردن نقاط پایه در نقشه برداری و محاسبه و تعیین مختصات پیمایش به صورت مثلث بندی و سرشکنی خطاهای هر مثلث و محاسبه مختصات تصحیح شده |
| 22 |
اهداف یادگیری |
بالابردن مهارت کار با دستگاههای زاویه یابی |
| 23 |
اهداف یادگیری |
تحویل سایت مورد نظر و تهیه کروکی و تعیین نقاط استقرار ایستگاه و انجام مشاهدات طول بین رئوس پیمایش با متر نواری و زوایا به اندازه 3 کوپل مفید برای هر راس با دقت کمتر از 30 ثانیه |
| 24 |
اهداف یادگیری |
شناخت روشهای محاسبه تعیین حدود و حجم |
| 25 |
اهداف یادگیری |
محاسبه پیمایش و شروع برداشت جزییات با روش استادیمتری |
| 26 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تجهیزات مدرن و آموزش گزارش نویسی اجرایی و استانداردهای گزارش نویسی |
| 27 |
اهداف یادگیری |
ادامه برداشت جزییات از ایستگاه های دیگر |
| 28 |
اهداف یادگیری |
ارائه کار و رفع اشکال خطاها و اشتباهات محتمل در پروژه ها |
| 29 |
اهداف یادگیری |
نهایی کردن برداشت جزییات باقی مانده و محاسبه مختصات و ترسیم اولیه پلان |
| 30 |
اهداف یادگیری |
تحویل نهایی پروژه و بازدید زمینی توسط استاد |
| 31 |
اهداف یادگیری |
تحویل نهایی پروژه و بازدید زمینی توسط استاد |
| 32 |
اهداف یادگیری |
قرار گرفتن در شرایط اجرایی و عملیاتی فضای کار واقعی |
| 33 |
اهداف یادگیری |
قرار گرفتن در شرایط اجرایی و عملیاتی فضای کار واقعی |
| 34 |
اهداف یادگیری |
قرار گرفتن در شرایط اجرایی و عملیاتی فضای کار واقعی |
| 35 |
شایستگی های پایه |
دانشجو بایستی حداقل ریاضی عمومی را گذرانده باشند. |
| 36 |
روش تدریس |
تدریس درس به دو بخش تئوری و عملی تقسیم می شود. |
| 37 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 38 |
روش تدریس |
به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود. |
| 39 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 40 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 41 |
روش تدریس |
به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود. |
| 42 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 43 |
روش تدریس |
به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود. |
| 44 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 45 |
روش تدریس |
به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود. |
| 46 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 47 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 48 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 49 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 50 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 51 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 52 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 53 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 54 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 55 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 56 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 57 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 58 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 59 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 60 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 61 |
روش تدریس |
به صورت تئوری درس برگزار می شود. |
| 62 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 63 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 64 |
روش تدریس |
به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود. |
| 65 |
روش تدریس |
به صورت عملی در محوطه برگزار می شود. |
| 66 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس- انجام تمارین کلاسی- انجام پروژه های عملیاتی محوله |
| 67 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس |
| 68 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 69 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 70 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 71 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 72 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس |
| 73 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 74 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس |
| 75 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 76 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 77 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 78 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 79 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 80 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 81 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 82 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 83 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 84 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 85 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 86 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در کارگاه |
| 87 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس |
| 88 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در محوطه مشخص شده |
| 89 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله |
| 90 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در محوطه مشخص شده |
| 91 |
وظایف دانشجو |
حضور و فعالیت در کلاس |
| 92 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در محوطه مشخص شده |
| 93 |
وظایف دانشجو |
انجام عملیات در محوطه مشخص شده |
| 94 |
وظایف دانشجو |
ارائه پروژه و اخذ نظرات اصلاحی |
| 95 |
وظایف دانشجو |
تحویل نهایی پروژه |
| 96 |
منبع |
1- جزوه کلاسی
2- نقشه برداری مهندسی - تالیف مهندس دیانت خواه
3- نقشه برداری کارگاهی و زیرزمنی-تالیف حسن امامی/سید قاسم رستمی
4- حل تشریحی مسایل دروس نقشه برداری- تالیف رضا حکیمی/عباس بهزادی کندازی
5- نقشه برداری- دکتر شمس نوبخت |
| 97 |
مواد و امکانات آموزشی |
ابزارهای نقشه برداری اعم از : ابزار طولیابی- ترازیابی و زاویه یابی |
| 98 |
اهداف یادگیری |
معرفی ابزارهای نقشه برداری جهت تهیه نقشه برای کاربردهای خاص و مورد نیاز |
| 99 |
اهداف یادگیری |
معرفی انواع زاویه، دقت زوایا، انواع درجه بندی زاویه، محاسبه زاویه ها |
| 100 |
اهداف یادگیری |
تحویل محدوده ترازیابی و مشخص کردن محل دوربین و دهنه ها |
| 101 |
اهداف یادگیری |
آموزش محاسبه طول با استفاده از قوانین مثلث، محاسبه دقت طول با قانون انتشار خطاها، تعیین ارتفاع برج و مسیرهای بدون دسترسی |
| 102 |
اهداف یادگیری |
تحویل مسیر ترازیابی و انجام دور رفت پروژه |
| 103 |
اهداف یادگیری |
معرفی استادیمتری و روابط آنها، تعیین دقت مورد نیاز برای برداشت جزییات، نحوه برداشت مستقیم و غیرمستقیم و آموزش تکنیکهای برداشت اطلاعات مکانی به روش کلاسیک |