صفحات خانگی دانشگاه فردوسی مشهد

طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی با روش های مختلف تهیه نقشه از طریق اندازه گیری مستقیم زمینی و بررسی دقتها و شناخت انواع و استاندارد نقشه و کاربرد آنها در مهندسی عمران
2 نحوه ارزشیابی 8 نمره بابت عملیات اجرایی و 12 نمره بابت آزمون نهایی و تئوری
3 اهداف یادگیری یادگیری موارد و مهارتهای مربوط به نقشه برداری، اعم از:مقیاس و خطاهای رایج در نقشه برداری، ترازیابی، زاویه یابی و تهیه نقشه مسطحاتی
4 اهداف یادگیری معرفی زیرشاخه های نقشه برداری جهت تهیه نقشه برای کاربردهای خاص و مورد نیاز
5 اهداف یادگیری معرفی ابزارهای نقشه برداری جهت تهیه نقشه برای کاربردهای خاص و مورد نیاز
6 اهداف یادگیری معرفی انواع خطا اعم از سیتماتیک-اتفاقی-اشتباه و محاسبه میانگین و تست های آماری و قانون انتشار خطاها و کاربرد آن
7 اهداف یادگیری کاربرد اتوکد در تهیه و ترسیم نقشه ها و آموز استاندارد در نقشه ها
8 جایگاه درس در برنامه درسی دوره به عنوان بخشی از مهارتهای عملیاتی و پایه ای در مهندسی عمران به شمار می آید. این درس به عنوان یکی از واحدهای الزامی ویا اجباری برای دانشجویان کارشناسی عمران در نظر گرفته شده است.
9 اهداف یادگیری آموزش استانداردها و جزییات ترسیم نقشه به دانشجویان
10 اهداف یادگیری آشنایی با ابزارهای نقشه برداری جهت بالا بردن مهارت استفاده از آنها
11 اهداف یادگیری تسلط بر سیستمهای ارائه نقشه اعم از مرکاتور- جغرافیایی- ترنسورس مرکاتور- UTM
12 اهداف یادگیری آشنایی با ابزارهای نقشه برداری جهت بالا بردن مهارت استفاده از آنها
13 اهداف یادگیری آشنایی بااندازگیری با چرخ غلطان، متر انوار، متر لیزری و طولیابهای الکترونیکی
14 اهداف یادگیری آشنایی با ابزارهای ترازیابی جهت بالا بردن مهارت استفاده از آنها
15 اهداف یادگیری شناخت مکانیزم های تعیین ارتفاع
16 اهداف یادگیری بالابردن مهارت کار با دستگاههای ترازیابی
17 اهداف یادگیری آشنایی با انواع قرائت ها- خطاهای ترازیابی، محاسبه جدول ترازیابی و سرشکنی خطاهای انواع ترازیابی ها
18 اهداف یادگیری آشنایی با نحوه کارکرد ترازیاب و انجام ترازیابی شعاعی توسط هر نفر در گروه
19 اهداف یادگیری معرفی انواع شمال ها ژیرمان و آزیموت و محاسبه مختصات در پیمایش ها
20 اهداف یادگیری انجام دور برگشت مسیر ترازیابی و محاسبه خطا
21 اهداف یادگیری شناخت ایجاد کردن نقاط پایه در نقشه برداری و محاسبه و تعیین مختصات پیمایش به صورت مثلث بندی و سرشکنی خطاهای هر مثلث و محاسبه مختصات تصحیح شده
22 اهداف یادگیری بالابردن مهارت کار با دستگاههای زاویه یابی
23 اهداف یادگیری تحویل سایت مورد نظر و تهیه کروکی و تعیین نقاط استقرار ایستگاه و انجام مشاهدات طول بین رئوس پیمایش با متر نواری و زوایا به اندازه 3 کوپل مفید برای هر راس با دقت کمتر از 30 ثانیه
24 اهداف یادگیری شناخت روشهای محاسبه تعیین حدود و حجم
25 اهداف یادگیری محاسبه پیمایش و شروع برداشت جزییات با روش استادیمتری
26 اهداف یادگیری آشنایی با تجهیزات مدرن و آموزش گزارش نویسی اجرایی و استانداردهای گزارش نویسی
27 اهداف یادگیری ادامه برداشت جزییات از ایستگاه های دیگر
28 اهداف یادگیری ارائه کار و رفع اشکال خطاها و اشتباهات محتمل در پروژه ها
29 اهداف یادگیری نهایی کردن برداشت جزییات باقی مانده و محاسبه مختصات و ترسیم اولیه پلان
30 اهداف یادگیری تحویل نهایی پروژه و بازدید زمینی توسط استاد
31 اهداف یادگیری تحویل نهایی پروژه و بازدید زمینی توسط استاد
32 اهداف یادگیری قرار گرفتن در شرایط اجرایی و عملیاتی فضای کار واقعی
33 اهداف یادگیری قرار گرفتن در شرایط اجرایی و عملیاتی فضای کار واقعی
34 اهداف یادگیری قرار گرفتن در شرایط اجرایی و عملیاتی فضای کار واقعی
35 شایستگی های پایه دانشجو بایستی حداقل ریاضی عمومی را گذرانده باشند.
36 روش تدریس تدریس درس به دو بخش تئوری و عملی تقسیم می شود.
37 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
38 روش تدریس به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود.
39 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
40 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
41 روش تدریس به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود.
42 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
43 روش تدریس به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود.
44 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
45 روش تدریس به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود.
46 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
47 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
48 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
49 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
50 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
51 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
52 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
53 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
54 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
55 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
56 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
57 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
58 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
59 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
60 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
61 روش تدریس به صورت تئوری درس برگزار می شود.
62 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
63 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
64 روش تدریس به صورت عملی در کارگاه برگزار می شود.
65 روش تدریس به صورت عملی در محوطه برگزار می شود.
66 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس- انجام تمارین کلاسی- انجام پروژه های عملیاتی محوله
67 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس
68 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
69 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
70 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
71 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
72 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس
73 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
74 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس
75 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
76 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
77 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
78 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
79 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
80 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
81 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
82 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
83 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
84 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
85 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
86 وظایف دانشجو انجام عملیات در کارگاه
87 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس
88 وظایف دانشجو انجام عملیات در محوطه مشخص شده
89 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس-انجام تمارین محوله
90 وظایف دانشجو انجام عملیات در محوطه مشخص شده
91 وظایف دانشجو حضور و فعالیت در کلاس
92 وظایف دانشجو انجام عملیات در محوطه مشخص شده
93 وظایف دانشجو انجام عملیات در محوطه مشخص شده
94 وظایف دانشجو ارائه پروژه و اخذ نظرات اصلاحی
95 وظایف دانشجو تحویل نهایی پروژه
96 منبع 1- جزوه کلاسی 2- نقشه برداری مهندسی - تالیف مهندس دیانت خواه 3- نقشه برداری کارگاهی و زیرزمنی-تالیف حسن امامی/سید قاسم رستمی 4- حل تشریحی مسایل دروس نقشه برداری- تالیف رضا حکیمی/عباس بهزادی کندازی 5- نقشه برداری- دکتر شمس نوبخت
97 مواد و امکانات آموزشی ابزارهای نقشه برداری اعم از : ابزار طولیابی- ترازیابی و زاویه یابی
98 اهداف یادگیری معرفی ابزارهای نقشه برداری جهت تهیه نقشه برای کاربردهای خاص و مورد نیاز
99 اهداف یادگیری معرفی انواع زاویه، دقت زوایا، انواع درجه بندی زاویه، محاسبه زاویه ها
100 اهداف یادگیری تحویل محدوده ترازیابی و مشخص کردن محل دوربین و دهنه ها
101 اهداف یادگیری آموزش محاسبه طول با استفاده از قوانین مثلث، محاسبه دقت طول با قانون انتشار خطاها، تعیین ارتفاع برج و مسیرهای بدون دسترسی
102 اهداف یادگیری تحویل مسیر ترازیابی و انجام دور رفت پروژه
103 اهداف یادگیری معرفی استادیمتری و روابط آنها، تعیین دقت مورد نیاز برای برداشت جزییات، نحوه برداشت مستقیم و غیرمستقیم و آموزش تکنیکهای برداشت اطلاعات مکانی به روش کلاسیک