طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی
2 هدف کلی آشنایی با اصول و مبانی ادیان خاور دور
3 شایستگی های پایه ورود در مباحث مهم ادیان خاور دور
4 اهداف یادگیری داشتن قوه تحلیل در عناصر مهم ادیان خاور دور
5 روش تدریس هر جلسه طرح یکی از مباحث مهم ادیان خاور دور به گونه مباحثه‌ای همراه با نقد و نظر
6 وظایف دانشجو شرکت در طرح مباحث و پاسخگویی به سؤالات مربوط به جلسه پیش
7 منبع منابع فارسی: اباذری، یوسف و ... . ادیان جهان باستان، ( جلد اول، چین و هند )، مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، تهران، 1372. اسفندیار بن آذرکیوان، کیخسرو. دبستان مذاهب، دو جلد، با تعلیقات رحیم رضازاده ملک، کتابخانه طهوری، تهران، 1362. ایزوتسو، توشیهیکو. صوفیسم و تائوئیسم، ترجمه محمدجواد گوهری، انتشارات روزنه، تهران، 1378. جای، چو و جای، وینبرگ. تاریخ فلسفه چین، ترجمه ع. پاشایی، نشر گفتار، تهران، 1369. پاشایی، ع. بیداری ایمان در مهایانه، نشر نگاه معاصر، تهران، 1382. کالتنمارک، ماکس. لائوتزه و آیین دائو، ترجمه شهرنوش پارسی‌پور، انتشارات به‌نگار، تهران، 1369. ویر، رابرت اف. جهان مذهبی ( ادیان در جوامع امروز )، دو جلد، ترجمه عبدالرحیم گواهی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1374. هاردی، فرید هلم. ادیان آسیا، ترجمه عبدالرحیم گواهی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1376. یو-لان، فانگ. تاریخ فلسفه چین، ترجمه فرید جواهرکلام، نشر و پژوهش فرزان روز، تهران، 1380. متون فارسی: دائو د جینگ، ترجمه هرمز ریاحی و بهرام برکت، نشر نو، تهران، 1363. دائو ده جینگ ( دائو: راهی برای تفکر )، ترجمه ع. پاشایی، نشر چشمه، تهران، 1377. کوجیکی، ترجمه احسان مقدس، انتشارات نیروانا، تهران، 1380. یی چینگ ( کتاب تقدیرات )، ترجمه سودابه فضایلی، نشر نقره، تهران، 1367.
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب، رایانه، ویدیو پروژکتور و تخته
9 نحوه ارزشیابی پرسش در هر جلسه و امتحان پایان ترم