1 |
هدف کلی |
شناخت مفاهیم و اصول تکامل و انتخاب طبیعی. درک نقش فرایندهای انتخاب طبیعی و رفتار شناسی در مدیریت و حفاظت |
2 |
منبع |
1- نادری، طباطبائی یزدی و پیکرستان، بوم شناسی حیات وحش ، انتشارات دانشگاه پیام نور، 1399
2- کربز، چارلز، 1388، بومشناسی تجزیه و تحلیل تجربی توزیع و فراوانی، (ترجمه عبدالحسین وهابزاده)، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. 816 ص
3- کربز، چارلز، 1393،مقدمه ای بر اکولوژی رفتار (ترجمه عبدالحسین وهابزاده)، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. 464 ص
4- ارنست مایر، 1384، جمعیت ها، گونه ها و تکامل (ترجمهزنده یاد جمشید درویش)
5- سایت های اینترنتی و مقالات مرتبط
4- سایت های اینترنتی و مقالات مرتبط |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با مفهوم تکامل و انتخاب طبیعی و کاربرد علم رفتار شناسی در مطالعات بوم شناسی و افزایش مهارت دانشجویان در تحلیل فرایندهای اکولوژیکی، تحلیل رویدادهای طبیعی و فعالیت های انسانی و مدیریتی بر روند تکامل و رفتار جانوران. |
4 |
روش تدریس |
پرسش و پاسخ، بحث گروهی، یادگیری مشارکتی، مرور مطالب عمده جلسه قبل از طریق طرح سوال از دانشجویان و ارائه توضیحات تکمیلی، ارائه مطالب جدید به صورت سخنرانی و مشارکت دادن و تشویق دانشجویان به شرکت در مباحث. |
5 |
وظایف دانشجو |
مشارکت مستمر در مباحث مطرح شده در کلاس، انجام کامل و به موقع تکالیف کلاسی. |
6 |
نحوه ارزشیابی |
میان ترم 5؛ پایان ترم 12 ، تکالیف و ارزیابی شفاهی3 ،حضور مستمر و فعال نمره اضافه |
7 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی دانشجویان رشته محیط زیست بوده و بصورت 2 واحد نظری و بصورت اجباری ارایه می گردد. درس پیشنیاز آن بوم شناسی عمومی است. |
8 |
شایستگی های پایه |
اطلاع از مفاهیم و مبانی بوم شناسی |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر و وسایل صوتی و تصویری برای پخش فیلم. صفحه دیتا، لپ تاپ |
10 |
فایل |
Pdf File |