1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس «فلسفه اخلاق» از جمله دروس عمومی معارف اسلامی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در همه رشته ها است. |
2 |
هدف کلی |
تبیین مبنای معقول و موجه از اخلاق دینی، توانمند سازی دانشجویان در فهم عمیق تر از مبانی بایدها و نبایدهای اخلاقی خصوصا اخلاق دینی، مقایسه تطبیقی رویکردهای اخلاقی و دستاورهای آن به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف هر کدام از رویکردها |
3 |
شایستگی های پایه |
این درس پیش نیاز خاصی ندارد اما آشنایی اجمالی با چیستی فلسفه و فلسفه های مضاف لازم است. |
4 |
اهداف یادگیری |
تعمیق تفکر فلسفی دانشجویان در بررسی و تحلیل گزاره های اخلاقی به منظور فراهم کردن زمینه انتخاب های عقلانی تر در مواجهه با تعارضات اخلاقی |
5 |
روش تدریس |
اموزش این درس به شیوه حضوری و مبتنی بر یادگیری فعال و مشارکتی است. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و به موقع در تمامی جلسات. مشارکت فعال و جدی در مباحث مطرح شده در کلاس. تحویل تکالیف محول شده به موقع. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات اولیه مانند تخته، ویدیو پرژکتور، برخی ازظرفیت های سامانه vu |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی نهایی بر اساس موارد زیر است.
نمره پایان ترم 12 نمره
نمره میان ترم 8 نمره شامل ارزیابی شفاهی / تکالیف / امتحان میانترم/ مشارکت در فعالیت های کلاسی/ حضور به موقع و بدون تاخیر در کلاس درس است. |
9 |
منبع |
فلسفه اخلاق با رویکرد تربیتی، تالیف احمد حسین دبیری |