طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 منبع
2 نحوه ارزشیابی میان ترم-پایان ترم-حضور در کلاس- فعالیت کلاسی-سمینار
3 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس یکی از دروس مهم مقطع تحصیلات تکمیلی است که کمک بسیاری به تحقیق و پژوهش دانشجویان در این مقطع دارد
4 شایستگی های پایه آشنایی با نظریه احتمال
5 وظایف دانشجو حضور در کلاس - شرکت در آزمونها- تحویل به موقع تمرینها- فعالیت در کلاس - ارایه سمینار
6 مواد و امکانات آموزشی استفاده از رایانه برای تدریس مجازی
7 روش تدریس بر خط
8 اهداف یادگیری آشنایی با انواع همگرایی - اشنایی با قضیه اسلاتسکی - آشنایی با گشتاورها - آشنایی با توزیع تجربی و چندک و بررسی خواص مجانبی آنها - آشنایی با آماره های ترتیبی و توزیع های مجانبی آنها - برآورد و ازمون کارا - برآوردگر ماکسیمم درستنمایی و توزیع مجانبی آن - بررسی توزیع محانبی آماره کای دو پیرسن
9 هدف کلی در این درس ابتدا به تعریف انواع همگرایی پرداخته و سپس قضیه اسلاتسکی بیان می شود. با معرفی تابع توزیع تجربی و چندک ها به بررسی خواص مجانبی آنهابه همراه قضیه نمایش بهادر پرداخته می شود. آشنایی با آماره های ترتیبی و توزیع های مجانبی آنها از دیگر مباحث این درس است. مفاهیم برآورد و آزمون کارا، برآوردگر ماکسیمم درستنمایی و توزیع مجانبی این برآوردگر، بررسی توزیع محانبی آماره کای دو پیرسن از دیگر مباحث این درس می یاشد.