1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ارتعاشات علمی جذاب، گوشه گیر و حساس است که جایگاه آن در تمام محیط اطرف به شکل های محتلف دیده می شود. این جایگاه در سازه های غول پیکر نظیر ساختمان های بلند، هواپیمای مسافربری، پل های کابلی، سکوهای نفتی و سازه های کوچک و حساس نظیر ساعت، سمعک و حتی برخی قطعات تلفن های هوشمند را شامل می شود. |
3 |
هدف کلی |
اهداف کلی این درس نحوة پیداکردن این علم مخفی در این سازه ها و سیستم های پیوسته نظیر تیر، میله و صفحه است. در این راستا، با یادگیری این علم، مهندسان می توانند حضور این علم در بروز مسائل علمی و صنعتی را به راحتی پیگیری کنند. |
4 |
نحوه ارزشیابی |
|
5 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس مجهز به تخته هوشمند و ویدیو پروژکتور |
6 |
روش تدریس |
تدریس به کمک فیلم ها و ابزار اموزشی مربوطه |
7 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع در کلاس و کلاس حل تمرین
شرکت در کوییزها
تحویل به موقع تمرین ها |
8 |
منبع |
انوشیروان فرشیدیان فر و ندا نیکمهر، "ارتعاشات مکانیکی،" انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، 1388.
انوشیروان فرشیدیانفر و سیّده فاطمه نبوی،” بهشت ارتعاشات“، انتشارات پرتونگار توس، 1398 |
9 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان باید به مفاهیم دروس استاتیک، مقاومت مصالح۱، دینامیک و ارتعاشات مکانیکی تسلط کافی داشته باشند |