1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اصلی و زمینه بسیاری از پژوهش های مرسوم علم فیزیولوژی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی سیستم اعصاب مرکزی و محیطی،
آشنایی با اصول علوم اعصاب و شناخت فعالیت های مغز و رهیافت های مغزی،
درک کارکردهای مغزی و توانایی های حسی و حرکتی در انسان و حیوان و پیش زمینه های آن |
3 |
شایستگی های پایه |
نوروفیزیولوژی در حد کارشناسی ارشد فیزیولوژی یا فیزیولوژی اعصاب در حد دکتری عمومی رشته های علوم پزشکی، بهمراه اطلاعات پایه بیوشیمی و آناتومی سیستم عصبی |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو قادر خواهد بود ضمن بهره مندی از اطلاعات پایه و جامع از نوروفیزیولوژی مغز، توانایی انجام میکروسرجری مغز و انجام رهیافت های مغزی به عنوان روشی برای انجام پژوهش های مغزی و امور درمانی را بدست آورد، همچنین دانشجو توانایی تحلیل درک حس های مختلف انجام حرکات متنوع توسط مغز را خواهد داشت. |
5 |
روش تدریس |
روش ترکیبی می باشد که شامل تدریس شفاهی، استفاده از وسایل کمک آموزشی، انیمیشن، فیلم، ارائه مقالات روز، سمینار دانشجویی و ... است. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت مستمر در کلاس، ارائه سمینار، فعالیت علمی در راستای مطالب ارائه شده و منابع تعیین شده و پیگیری اخرین مقالات |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، کامپیوتر،
از آنجا که واحد عملی تعریف نشده است، وجود تجهیزات آزمایشگاهی بصورت مستقیم نیاز نمی باشد ولی وجود دستگاه استرئوتاکسیک توصیه می شود. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون کتبی، ارزیابی مستمر شفاهی، پرسش و پاسخ و بحث و ارائه سمینار و مقالات |
10 |
فایل |
Pdf File |