1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درک مکانیسم های کنترل مایعات بدن و تنظیم آن توسط سیستم کلیوی، تنظیم الکترولیت ها و تعادل اسید و باز بعنوان پیش زمینه دروس آزمایشگاهی و پاتوبیولوژی |
2 |
هدف کلی |
یادگیری فیزیولوژی کلیوی و درک تعادل مایعات و الکترولیت ها |
3 |
شایستگی های پایه |
اطلاعات عمومی زیست شناسی و فیزیولوژی سلول |
4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری مفاهیم هومئوستازی مایعات بدن و درک سیستم های کلیوی دخیل در دفع مواد زائد، اعمال متابولیک جهت ارتباط دادن مباحث مختلف فیزیولوژی به یکدیگر |
5 |
روش تدریس |
روش ترکیبی می باشد که شامل تدریس شفاهی، استفاده از بورد و وسایل کمک آموزشی، تصاویر و ... است. |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تکالیف خواسته شده، حفظ آمادگی، حضور بموقع در کلاس، توجه و آمادگی در دروس پیش نیاز گذرانده شده مثل بیوشیمی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، پروژکتور |
8 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون کتبی، مجازی، مصاحبه |
9 |
منبع |
فیزیولوژی گایتون
فیزیولوژی عملی، علی نقی نژاد، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز 1383 |
10 |
فایل |
Pdf File |