1 |
نحوه ارزشیابی |
مصاحبه - آزمون عملی- آزمون کتبی |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درک مکانیسم های کنترل مایعات بدن و تنظیم آن توسط سیستم کلیوی، تنظیم الکترولیت ها و تعادل اسید و باز بعنوان پیش زمینه و پیش نیاز درک فیزیوپاتولوژی بیماریهای مربوطه |
3 |
هدف کلی |
یادگیری فیزیولوژی کلیوی و تعادل مایعات و الکترولیت ها |
4 |
شایستگی های پایه |
اطلاعات عمومی زیست شناسی و فیزیولوژی سلول و گردش خون و مباحث PH از بیوشیمی |
5 |
اهداف یادگیری |
یادگیری مفاهیم هومئوستازی مایعات بدن و درک سیستم های کلیوی دخیل در حفظ فشار خون، دفع مواد زائد، اعمال متابولیک و کنترل PH مایعات بدن جهت ارتباط دادن مباحث مختلف فیزیولوژی به یکدیگر بعنوان حلقه های یک زنجیره |
6 |
روش تدریس |
روش ترکیبی می باشد که شامل تدریس شفاهی، استفاده از بورد، ترسیم، استفاده از وسایل کمک آموزشی، انیمیشن، تصاویر و ... است. |
7 |
وظایف دانشجو |
انجام تکالیف خواسته شده، حفظ آمادگی، حضور بموقع در کلاس، توجه و آمادگی نسبی در دروس گذرانده شده |
8 |
منبع |
1) روش های عملی فیزیولوژی، انتشارات دانشگاه تهران. 1398
2) Hall JE. Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences; 2015
3) Cunningham, J.G. and Klein, B.G., 2007. Veterinary physiology. Missouri: Saunders Elsevier. |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، پروژکتور و لوازم آزمایشگاهی مرتبط با آزمایشها |
10 |
فایل |
Pdf File |