طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 نحوه ارزشیابی مصاحبه - آزمون عملی- آزمون کتبی
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درک مکانیسم های کنترل مایعات بدن و تنظیم آن توسط سیستم کلیوی، تنظیم الکترولیت ها و تعادل اسید و باز بعنوان پیش زمینه و پیش نیاز درک فیزیوپاتولوژی بیماریهای مربوطه
3 هدف کلی یادگیری فیزیولوژی کلیوی و تعادل مایعات و الکترولیت ها
4 شایستگی های پایه اطلاعات عمومی زیست شناسی و فیزیولوژی سلول و گردش خون و مباحث PH از بیوشیمی
5 اهداف یادگیری یادگیری مفاهیم هومئوستازی مایعات بدن و درک سیستم های کلیوی دخیل در حفظ فشار خون، دفع مواد زائد، اعمال متابولیک و کنترل PH مایعات بدن جهت ارتباط دادن مباحث مختلف فیزیولوژی به یکدیگر بعنوان حلقه های یک زنجیره
6 روش تدریس روش ترکیبی می باشد که شامل تدریس شفاهی، استفاده از بورد، ترسیم، استفاده از وسایل کمک آموزشی، انیمیشن، تصاویر و ... است.
7 وظایف دانشجو انجام تکالیف خواسته شده، حفظ آمادگی، حضور بموقع در کلاس، توجه و آمادگی نسبی در دروس گذرانده شده
8 منبع 1) روش های عملی فیزیولوژی، انتشارات دانشگاه تهران. 1398 2) Hall JE. Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences; 2015 3) Cunningham, J.G. and Klein, B.G., 2007. Veterinary physiology. Missouri: Saunders Elsevier.
9 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر، پروژکتور و لوازم آزمایشگاهی مرتبط با آزمایشها
10 فایل Pdf File