طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 فایل Pdf File
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره طراحی بازار به عنوان درسی اختیاری و شاخه ای از اقتصاد نظری خرد است. با این که تدریس این مبحث به عنوان یکی از دروس اصلی و پیشرفته سابقه زیادی در بسیاری از دانشگاه های دنیا دارد در ایران به تازگی مطرح شده است.
3 هدف کلی محتوای این درس مبحث «طراحی بازار» با تاکید بر مکانیسم های حراجی، جورسازی و تخصیص است. در این درس با جنبه های مهندسی و عمل گرایانه علم اقتصاد آشنا می شویم که در جاهایی که «قیمت» وجود ندارد و اساسا بازار شکل نگرفته است چگونه یک طراحی دقیق بازار می تواند رفاه اجتماعی را افزایش دهد.
4 شایستگی های پایه انتظار می رود دانشجویان این کلاس با مبانی اقتصاد خرد و نظریه بازی آشنا باشند.
5 اهداف یادگیری انتظار می رود دانشجویان این درس به تفاوت روش شناسانه این درس با سایر روش های مرسوم در اقتصاد توجه کنند؛ مفهوم مکانیسم را دریابند؛ با ویژگی های یک مکانیسم خوب طراحی شده آشنا شوند و درنهایت بتوانند بین یافته های نظری با کاربردهای طراحی بازار در دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.
6 روش تدریس روش تدریس به صورت ارائه اسلاید براساس منبع درس همراه با ارائه مثالهای کاربردی از دنیای واقعی، بحث و گفتگو در کلاس در مورد محتوای نظری و حل تمرین های مرتبط است.
7 وظایف دانشجو از دانشجویان انتظار می رود محتوای هر جلسه کلاس را به طور پیوسته و دقیق پیگیری کند، تمرین های خواسته شده را در موعد مشخص شده تحویل دهند و برای فهم بهتر مواد آموزشی در کلاس مشارکت جدی و فعال داشته باشند.
8 منبع Haeringer, G. (2018). Market design: auctions and matching. MIT Press
9 مواد و امکانات آموزشی اسلاید، کتاب اصلی و کتاب های کمک آموزشی ارائه شده در آموزش مجازی
10 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم، میان ترم و ارزشیابی مستمر براساس تمرین های کلاسی