طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره نظریه بازی یکی از مهمترین ابزارهای نظری در اقتصاد است و از این رو این درس جایگاه بسیار مهمی در فهم نظری اقتصاد و کاربرد های فراوانی نه تنها در اقتصاد خرد بلکه در شاخه های میان رشته ای مانند اقتصاد سیاسی، اقتصاد محیط زیست و اقتصاد حقوق دارد.
2 هدف کلی در این درس با مبانی و مفاهیم نظریه بازی‌ها آشنا می‌شویم و کاربرد آن را در مدل‌سازی رفتارها و تصمیم‌های عامل های اقتصادی فرا می‌گیریم.
3 شایستگی های پایه دانشجویان برای درک مفاهیم این درس لازم است با مبانی اقتصاد خرد و بهینه سازی در ریاضیات آشنا باشند.
4 اهداف یادگیری در این درس با برخی کاربردهای آن را در تبیین موقعیت‌های استراتژیک در زندگی روزمره و به‌خصوص در اقتصاد بررسی می‌کنیم.
5 روش تدریس در تدریس ابتدا مفاهیم با استفاده از اسلاید و ویدئوهای کمک آموزشی، تبیین می شوند و برای فهم بهتر آنها مسائل مرتبط حل می شوند.
6 وظایف دانشجو از دانشجویان کلاس انتظار می‌رود در همه جلسات درس حضوری فعال داشته باشند، تکالیف درس را به طور مرتب حل کنند و در پایان درس بتوانند موقعیت‌های استراتژیک را در زمینه‌های مختلف تعاملات انسانی درحوزه علوم اجتماعی با کمک نظریه بازی‌ها مدل‌سازی کنند.
7 منبع شهبازی، کیومرث (1397)، کاربرد نظریه بازی در اقتصاد، نوشته رابرت گیبونز، نشر سمت. نویدی، حمیدرضا و بابایی فاطمه (1398). نظریه بازی همکارانه، نشر دانشگاه شاهد.
8 مواد و امکانات آموزشی مفاهیم با استفاده از اسلاید و ویدئوهای کمک آموزشی، تبیین می شوند.
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی براساس تکالیف، امتحان میان نیم سال، پایان نیم سال و پروژه اختیاری انجام خواهد شد.
10 فایل Pdf File