طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اسن درس به دلیل ارتباط مندرجات اغلب متون حماسی به‌ویژه شاهنامه با ادبیات پیش از اسلام از درس‌های بنیادی و ضروری به شمار می‌آید.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با منابع تحقیق در ادبیات حماسی که عمدتاً به زبان‌های پیش از اسلام و ترجمه‌های اغلب آنها به فارسی متکی است
3 شایستگی های پایه این درس برای این گرایش اساساً پایه‌ای و بنیادی است
4 اهداف یادگیری پیگیری ینیادهای ادبیات حماسی در دوره‌های ناریخی و پیداکردن آگاهی از بنیادهای سنن و فرهنگ قومی و دیرینگی زبان و ادب فارسی
5 روش تدریس گفت‌وگو با دعوت از استادان متخصص در هر زمینه در این درس پیش‌بینی شده است که از متخصصان دوره‌های مختلف برای حضور در کلاس و گفت‌وگو با دانشجویان دعوت می‌شود. استادان متخصص مهمان: 1- دکتر چنگیز پهلوان (دانشگاه تبریز) 2- دکتر پدرام جم(دانشگاه فردوسی) 3- دکتر زهره زرشناس (پژوهشگاه علوم انسانی تهران)4- دکترابوالقاسم اسماعیل پور(دانشگاه شهید بهشتی) 5- دکتر زاگرس زند. 6- دکتر حمیدرضا اردستانی- 7-دکتر احمد رضا قائم مقامی 8- فاطمه جهان پور
6 وظایف دانشجو مشارکت در بحث‌های کلاسی، پرسش از استادان مدعو و متخصص، تهیۀ و ارائۀ یک تکلیف کلاسی در پایان ترم، شرکت در جلسۀ پایانی به‌منظور ارزیابی آموخته‌های طول نیمسال
7 منبع فهرست منابع: 1- متن اصلی: تاریخ ادبیات پیش ازاسلام : احمد تفضلی 2- متون دیگر - راهنمای زبان فارسی باستان: چنگیز مولایی - ادبیات ساسانی : احمد سمیعی - شاهنامه و پایان ساسانیان : زاگرس زند. - مینوی خرد: ترجمه تفضلی - دینکرد هفتم: راشد محصل - سرودهای روشنایی: اسماعیل پور
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب و اینترنت و گفتگوهای کلاسی
9 نحوه ارزشیابی آزمون به‌صورت کلاسی و مشارکت در مباحث کلاس و گفت‌وگوهای جلسۀ پایانی خواهد بود (15 نمره) به‌اضافۀ یک تکلیف بیرون از کلاس (5 نمره)
10 فایل Pdf File